huldra87 Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hva synes dere om Silvo? Min kusine er gudmor til en som heter det pluss et mellomnavn. Jeg synes det er litt kult, selv om jeg ikke hadde valgt det navnet selv..
Tante Blås Squaw Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Tenker Italia sånn med en gang ) Et fint navn.
plass'n Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg kan ikke se at Silvo er i bruk som guttenavn i Norge. Det er et imidlertid et samisk etternavn. Som guttenavn kunne det bety sølv (7 gutter i Norge heter Silver), eller det kan være av Silvester, som betyr 'fra skogene' Det måtte være fint å ta det i bruk, men da ville vel det flotteste være å bare bruke Silvo, for virkelig å markere et enestående navn?
huldra87 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2008 Er Silvo et samisk etternavn?? Det har jeg aldri hørt før. Men kansje det brukes som etternavn blandt samene litt lenger sør i landet eller noe sånt? Intressant faktisk.. (Nå er nå forresten denne gutten samisk da.) Hvis du har sjekket SSB sidene, sto det kansje at det er 3, 2, 1 eller 0 menn med Silvo som fornavn? Da er det i allefall ikke mer enn 3 stk med det navnet. Har ikke peiling jeg. ;-) Men Silvo er hvertfall fornavnet hans. ;-) Og han bruker bare det navnet til daglig.
sonne Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Silvo er for sært for min smak. Hørtes italiensk ut for meg også..
Vannmann35 Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Passer ikke i Norge, synes jeg - litt vel italiensk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå