Gå til innhold

Hva er DETTE da? Sukk....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille sjefen er 5 uker i morgen og ammingen går nå som på skinner, DEILIG. Men, nå har jeg fått så sykt vondt i ene puppen! Det svir og stikker noe så vannvittig. Samme pupp som jeg hadde litt vondt i når han hadde sopp i munnen for tre uker siden. Da smurte vi med sånn sak (husker ikke..selvsagt) på tungen hans, og jeg fikk salve på puppene. Alt vel etter kort stund. Kan det være det samme som har kommet igjen?

Han tømmer puppen greit (gulper det selvsagt opp igjen, noe av det ihvertfall), men det svir og stikker altså så vannvittig rundt brystvorten. Ikke bare når han spiser, neida, nå også, og nå sover han sin søteste søvn i vuggen sin.

Hva kan det være? ny sopp? Bør jeg gå til legen igjen eller kan jeg bare begynne på salve/krem igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok du hele kuren, altså alle dagene etter at smertene forsvant? Uansett kan jo sopp lett komme igjen. Kjennes smerten lik ut som forrige gang, er det nok sopp igjen. Jeg hadde begynt med salven på puppen med en gang, og ringt helsestasjonen for råd for hvor lenge du skal ha en kur i morgen. Og husk å følge råd om hvordan unngå sopp i fremtiden. Noen av oss får det lettere enn andre også :-) Det er kjempevondt! Håper du blir fort frisk igjen.

Skrevet

Ja, det høres ut som sopp. Snakke med legen pr omgående! Pass på at du ikke går våt, hvis det er latterlig så bruk de billigste nyfødtbleiene klippet i to i bh'n. Og få sol på deg ved enhver anledning! På brystet!

Skrevet

Jeg har vært behandlet for sopp. Fikk råd på ammepol at hvis det skulle virke som om det dukket opp igjen skulle jeg prøve krystallfiolett. Det smøres på babyens tunge før amming så blir det overført til brystet. Bare en gang om dagen i 7 dager. Greit å gjøre det om kvelden føe en legger seg. Det er et veldig sterkt fargestoff og da kan du ha på deg klær du ikke er redd for, en gammel t skjorte for eksempel.

Enklere en å drive å smøre mycostatin på deg og babyen i tide og utide iallefall.

Krystallfiolett er forresten kjempebra til såre barnerumper og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...