Gå til innhold

Når de små begynner med brødskive..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

erstatter dette et måltid med grøt? Feks brød til frokost istede for grøt, og grøt som vanlig til kvelden. Her får lillegutt grøt morgen og kveld. tenkte å starte med middag også nå. Hva er så neste steg? Han er 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her gikk vi over fra grøt til frokost, til bare brødskiv og melk til frokost når Leah var 6,5 mnd:)

Skrevet

Da snuppa mi var litt over 6 mnd startet vi så smått med brød.... Fikk brød til lunsj, så før dette hadde hun tre grøt måltider i løpet av et døgn.

Siden hun ble så fort sulten igjen av brødet ville jeg ikke gi henne d til frokost. Men alle er forskjelige...

Så da ble d grøt og mme til frokost.

børd og mme til lunsj.

middag og vann til middag

fruktpure ca en time etter middag

grøt og mme til kvelds.

Skrevet

du skal ikke bytte ut et grøtmåltid. du kan gi grøt til morgen og kveld og brød til lunsj eller grøt til lunsj og kveld og brød til frokost. det velger du selv;) vi begynte å gi brød når han var rundt 7mnd og hadde lært seg å tygge og spise klumper;)

neste steg?? med middagen mener du eller? da begynner du med middagen som med grøten. begynner med litt om gangen;)

Skrevet

Ok.Da tenker jeg at jeg tar grøt morgen og kveld, brød til lunsj og så middag. Jeg ammer fortsatt, så vil jo ikke introdusere for mye fast føde enda heller. Hm...vanskelig dette. Hvor mange timer er det mellom middag og kveldsmat hos deres små. Føler at måltidene blir så tette.

Skrevet

Leah spiser middag rundt 16.00 og kvelds mellom 18.30 og 19.00..føler også at det blir litt tett, og hun spiser ikke så mye til kvelds med mindre hun spiser lite middag, men men..

Skrevet

Hs anbefalte meg å ha fast føde til alle måltider nå(klumpen er 7,5 mnd),og gi kvar tredje time. Derfor gir me slik: pupp+skjeva til frokost(kl.9), pupp+frukt til lunsj(kl.12), pupp+middag(kl 15) og pupp+graut(kl. 18). Kanskje med skal gjera om på måltida, og gi graut til frokost og skjeva og frukt til lunsj..

Klumpen min hadde faktisk tatt av litt sist eg vog hu, så eg må få i hu nok mat..

Skrevet

Hei.

Her innførte vi først grøt 3 ggr for dagen. (Frokost, lunsj og kvelds).

Deretter middagsglass.

Når vi begynte med brødskive ga vi denne til lunsj og kuttet da ut grøten.

Det samme vil vi etterhvert gjøre med frokost og kvelds også.

Skrevet

Når kan man begynne å gi grøt til både frokost og kvelds?

Skrevet

når første grøtmåltidet er etablert er det ingenting i veien for å innføre ett til;)

Skrevet

jeg begynte med en skive til lunsj. uten skorper. ga melk til etterpå.

nå er han 10mnd og kan fint spise 2 skiver uten skorper. skorpene får han å gnage på etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...