Gå til innhold

Skal grille til 16 voksne og 10 barn. Hvor mye trenger jeg av grillmat og salat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha ris og potetsalat også.

Fortsetter under...

Gjest Kelly Taylor
Skrevet

hva skal du grille da?

hvis jeg fikk velge

2 pk grill pølse og 10 hamburgere til barna.

jeg ville ha beregne 250-300g reint kjøtt pr voksen, så ca 4 kilo kjøtt da.

2-3 skåler salat

Skrevet

oiiiiii............du er flink, det jeg bruker er å se på hvor mye vår fam. spiser også ganger jeg det med hvor mange som kommer......Og jeg lager masse salat, for hoss oss går det mye av grønt.

Skrevet

tenkte å grille pølser, karbonader, grillben og svinekoteletter, høres riktig ut med mengden, barna spiser ikke så mye salat så tror kanskje det holder med 2-3 iceberg pluss de andre tingene. Skal feire 4 års dag!!

Skrevet

Kommer helt ann på hva du skal grille og hva slags tilbehør det er. Vi var 14 voksne på 17. mai. Grilla 3,5 kg med kyllingfilet. Da ble det igjen tre biter (altså 1 1/2 filet). Hadde potetsalat, salat og poemmesfrites ved siden av. Grilla pølser til barna, noen voksne som også spiste pølser.

Hvor gamle er barna? Her er det sjeldent barn på middagsbesøk spiser mer en en, maks to pølser.

Skrevet

hadde lagd grillspyd til alle jeg! Barnespyd og voksne. Blandet kylling og svin med grønnsaker. Kjøttboller og pølser og grønt til barna.

Annonse

Skrevet

Det kommer an på både hvordan de voksne er og hvor gamle barna er... Vi grillet til 10voksne (og en 1åring) i helgen og grillet 2pk pølser og en hel indrefilet av storfe på ca 1,5kg og da ble alle mette. Vi hadde også kjøpt inn kyllingfileter, men kom aldri så langt som å grille dem fordi alle var mette før vi begynte med det. Jeg hadde laget salat av to store salathoder og hadde i tillegg i tomater, paprika, fetaost, mais og sukkererter og man kunne nesten ikke se at det var spist noe av den... Da var vi 3 oldeforeldre, 4besteforeldre, 3foreldre/onkel og så mini på 1år. Tror vi var 4-5stk som spiste av salaten selvom vi var 10 voksne... Forrige gang jeg lagde mat til så mange grillet vi ikke, men hadde da også salat som tilbehør og da hadde jeg lagt salat av ca 1,5salathode og da ble så og si alt spist opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...