2 tette - med flette Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har gitt god natt grøten til småfolk, og der står det at en porson er 125 ml vann og 4 ss pulver.. Men jenta mi er så sulten på kvelden så jeg har laget en halv porson grøt til og hun har nesten spist opp alt, pluss litt melk på senga en halvtime senere.. Sikkert dumt spørsmål, men.. Bør jeg gi en proson og så mere pupp ? Synes det er så herlig at hun endelig har begynt å sove litt lenger etter vi begynte med denne grøten.
tittentei... Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Jeg gir så mye grøt gutten min klarer på pakken er det bare ca porsjon.Gutten min klarer av og til dobbel porsjon.Er ikke likt hver gang.Noen ganger klarer han ikke melk etterpå.Kansje etter en liten stund. Jeg syns du skal gi så mye di vil ha jeg:)
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg tenker at det må bli det samme som for oss - at feks en Toro middagspose skal holde til 4 personer, men for oss holder de kun til 3!! Noen spiser lite og andre mye - alt er vel ok:-)
2 tette - med flette Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2008 Ja er det jeg også har tenkt, men begynte plutselig å tvile når jeg så det stod "FULL PORSJON" på pakken.. hehe Har også sett på de andre pakkene at det står ca, men siden det stod så presist og punktlig.. jaja, mye rart man skal lure på
tittentei... Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Jeg skjønner deg lykkelee.Er mange ganger jeg er sikker på ting,men alikevel så lurer/tenker jeg,hehe.Du er ikke alene om det:)
shimonie Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 vi blander grøten med 200 ml melk vi... som regel spiser han mesteparten, kommer an på hvor trøtt han er.
r r r Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Det som står på grøtpakken er en gjennomsnittsporsjon og viser sånn ca. forholdet mellom pulver og vann. Noen barn spiser mer enn denne porsjonen og da lager du selvsagt mer og noen spiser mindre. Hvor mye de trenger/apetitten avhenger av størrelse og aktivitetsnivå. Så det er bare å la barnet selv bestemme hvor mye det vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå