mammaen_til_gulljenta Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Er usikker på hvilken av disse to jeg skal velge. Kommer til å bruke vogna til bykjøring, men også en del i skogen og på fjellet (både sommer og vinter) Ser at twisten er best egnet til bykjøring. Hvordan er joggster 3 å bruke på kjøpesentre o.l. En av grunnene til at jeg vil bytte ut teutonia mistralen min er at den er så bred og tung å svinge, så ikke vits å kjøpe en ny som også er det. Og hvordan er tfk-vognen på vinterføre? Og er den lun og varm på vinteren? Synes den ser så åpen ut i forhold til mistralen jeg er vant til... Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Gå for twist Fin fin på vinterføre, men ikke så lun som mistral vil jeg tro, men den er absolutt verd å kjøpe.
mammaen_til_gulljenta Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2008 Og når bytter dere over til sportsdelen? Har egentlig ikke tenkt til å kjøpe bagen, men jenta mi er bare 5 mnd. Er hun for liten til å bare bruke sportsdelen?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Hun kan ligge i sportsdelen om du lar henne være liggende (Må kunne sette seg opp selv for å sitte oppreist og det regner jeg med at hun ikke kan enda (?)). Mykbag kan jo være et alternativ
mammaen_til_gulljenta Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2008 Nei, hun må selvsagt ligge;-) I mistralen er det ikke noe problem å legge et saueskinn i sportsdelen og da ligger hun godt og flatt. Bare lurte på om det funker like bra i tfk'n....
mammaen_til_gulljenta Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2008 Er det noen andre som har innspill å komme med? Aner ikke hvilken jeg skal velge.... Ser det står på barnas hus nettsider at twisten egner seg best til bykjøring. Kan ikke være god på fjellet/skogen da vel? Og hvis jeg velger joggster III, vil den da være noe lettere å manøvrere på f.eks kjøpesentre enn firhjulinger?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Det står sikkert at den er best til bykjøring fordi det er en trehjuling (som joggster). 4-hjul er stødigere uten at det er noe problem med 3 hjul -det er en tilvenningssak. 3-hjulinger er fine på fjellet/skogen. Har ikke TFK, men OTH og bruker den masse i skog og mark. Ang. joggster -vet ikke om den blir noe lettere å manøvrere på kjøpesenter, men jeg vet at det er kjempekjekt med svingbart hjul.
mammaen_til_gulljenta Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2008 Takk for svar. Vet ikke helt om det står best for bykjkøring pga at det er en 3-hjuling. Det står nemlig at joggster (som også har tre hjul) er ypperlig i terreng.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Joggster er ypperlig i terreng fordi den har ikke svingbart forhjul. Fin å jogge med, sies det. Twist har svingbart forhjul og er dermed kjempelett å manøvrere på de aller fleste underlag, men det svingbare hjulet kan sperres sånn at det ikke svinger hvis man skal trille i grus, sand, dypere snø. Har twist og er veldig fornøyd.
mammaen_til_gulljenta Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2008 Takk for svar:-) Heller mot twisten ja... Så det er ikke noe problem å trille den gjennom snø, dyp grus o.l. bare man låser forhjulet? Det er dette jeg er mest skeptisk til nemlig i forhold til twisten. Noen som har forsøkt å jogge med twisten. Funker dette bra hvis man låser forhjulet? Tenkte nemlig å bli litt mer sporty;-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 På grusen på skogsveiene her trenger jeg ikke låse hjulet. På tunet utenfor huset mitt hvor det er singel, type store runde stener man synker dypt ned i, der snur jeg vogna og drar;-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Jeg låser aldri forhjulet på min vogn, selv ikke når det er snø/dyp grus. Synes det funker bedre slik. Har du ingen venninner med 3-hjuling slik at du kan teste ut? Trenger jo ikke være en tfk.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Du kan forresten kjøpe svingbart hjul til joggster. Disse er imidlertid ganske små.
mammaen_til_gulljenta Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. juli 2008 Jo, har ei venninne som har twisten. Prøvde den litt i går, men kun på asfalt. Har ikke forsøkt joggster III. Tenkte å dra inn på barnas hus i dag for å teste begge to;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå