Gå til innhold

Separasjonsangst om natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp fått det, han er snart 10 mnd og sover på samme rom som meg. Nattammer fortsatt. Baluba hvis jeg forlater rommet om natten for å gå på do, men problemet er å legge ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv ;) Gutten min er 9 mnd, og jeg også nattammer enda.. Ligger på samme rom som meg! Han hyyyler hvis jeg forlater rommet hvis han er våken.. Og jeg sliter også med å legge han om kvelden... Men nå i to kvelder har det gått ganske bra faktisk.. Litt fremgang iallefall :)) Og det er kjempegodt...

Det er vel veldig alderen for seperasjonsangst nå... Og jeg klarer ikke å sitte å høre på han skriker.. :( så sitter ved sengen hans og synger og roer han til han sovner :)

Skrevet

Godt å høre det er fler! Har etterhvert skjønt det er et vanlig problem på denne alderen. men jeg forvirres altså litt av dette med om man skal sitte der og gi de trygghet, eller om de da blir bortskjemt. Man rådes jo også til å la de sovne på egen hånd osv, men det gjelder kanskje ikke akkurat i denne perioden? *klø seg i hodet* Ettersom jeg er litt forvirret, bedriver jeg en mellomting. Går inn med 3-4 minutters mellomrom og legger ham ned i sengen igjen. Når jeg ser han begynner å bli utslitt holder jeg på ham så han sovner...

Skrevet

Ja man rådes jo til å la de sovne på egenhånd, men jeg tror også det er feil å gjør de utrygge ved å la de skrike.. Jeg ser på min gutt at han blir redd når jeg forlater rommet, og jeg vil ikke at han skal forbinde soverommet og senga med noe vondt eller... Som du nevner, en mellomting er vel greit.

Nå har jeg holdt på i snart 2 timer på å få snuppen til å sove, og da er det vel lov å bli litt lei.

Gleder meg til leggerutinene er på plass.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...