Ferdig Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hei:) Jeg bare lurer om man aldri går gravid i 40 uker når man venter tvillinger. Er det sånn at man blir satt i gang tidligere evt.? Jeg bare lurer. Venter ikke tvillinger selv altså
snehvit77 Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Ofte gjør man ikke det pga feks planlagte ks, morkake(-ne) ikke fungerer optimalt, vekstavvik hos tvillingene, større sjanse for svforgiftning, eller at fødselen rett og slett bare starter av seg selv pga trykket nedover blir for stort.... +++++
phantomet Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Det er ikke vanlig å gå 40 uker med tvillinger. Noen gjør det nok, men da med nøye oppfølging fra sykehuset. Belastningen på livmoren pga tyngden gjør at man ofte føpder før. En annen ting er at man sjekker om babyene får nok næring via navlestrengen jevnlig, slik at man vurderer om de har det bedre på utsiden enn på innsiden.. En tredje ting er at man som tvillinggravid blir mer sliten, og kroppen sier tidligere ifra om at den ikka klarer påkjenningen for lenge.. Mine tvillinger forløses med keisersnitt når jeg er fullgått 37 uker, fordi tv1 ikke trives godt nok der inne, og dermed viser det seg som vekstavvik og dårligere gjennomstrømming i navlestrengen.
Ferdig Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2008 ... det høres veldig logisk ut. Dere gjør en kjempejobb! Selv har jeg mer enn nok med en i magen. Takk for fine svar:)) Lykke til med fødselen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå