Gå til innhold

alternativ fødsel og MRSA test

sealilly

Anbefalte innlegg

Hi

Jeg skal flytte fra Tyskland til Oslo/Norge i august. Fordi jeg vil gjerne har en naturlig fødsel jeg har søket fødselplassen på alternativ fødselstue.

De vil har en MRSA Test for første gang jeg skal besøke dem. Vi har det ikke i Tyskland. Har Du erfaringen med MRSA Testen. Hvorfor vil de har det?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

De krever MRSA test pga ullevål ikke har bakterien hos seg, og derfor vil hindre at den kommer dit. Hvis du ikke har MRSA test blir du behandlet som smittepasient, og får nok ikke føde alternativt vil jeg tro.

Jeg lå på sykehus i spania noen mnd før fødselen, og fikk beskjed om at de krevde test hvis du har lagt på sykehus eller vært innom helsevesen i land utenfor norden (tror det var 6mnd før i europa, og 12 mnd før for resten av verden).

Det du gjør er å kontakte lege når du kommer til oslo. Har du fastlege? Hvis du har ringer du dit og bestiller time til MRSA test. Det er legen som må ta testen derfor må du ha time. Det hadde ikke jeg og måtte vente i et par timer til legen hadde tid. De tar prøve fra hals, nese, mellom fingre, og "nedentil" med vattpinne. Har du ikke fastlege ringer du ev et privat legesenter som tar testen. Lykke til!

• 1 måned senere...

Jeg er mrsa testet flere ganger, fordi jeg jobber på sykehus i Norge, og der har man sluttet med testing nedentil. Tar bare i nese og svel, og evt synlige sår i huden.

Alle som har vært innlagt på sykehus, eller vært i kontakt med lege i land untatt Norden, SKAL mrsa testes fordi bakterien ikke finnes naturlig på norske sykehus, og er et helvete å bli kvitt. Derfor :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...