Gå til innhold

Utdrikningslag som gravid uten at venner vet det ennå?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og vil (om alt går bra) være i uke 11 når jeg gifter meg i slutten av august. Mannen min og jeg har planlagt å ikke fortelle folk om graviditeteten før etter bryllupet, da vi har opplevd at nære venner har mistet rundt uke 11. Vi kommer vel kun til å fortelle et par nære venner, inkl. forloverne.

Nå spør forlover om jeg skal ha utdrikningslag likevel, slik hun var i ferd med å planlegge. Hun sier det er mye hyggelig en kan gjøre uten at det drikkes, men hvordan skal jeg kunne ha et utdrikningslag uten at noen skjønner at jeg er gravid? Jeg hadde gledet meg til å drikkes ut, men nå er jeg jammen ikke så sikker.

Noen som har vært i samme situasjon eller har noen innspill på hvordan dette evt. kunne gjøres?

Fortsetter under...

hei :)

er i helt samme situasjon som deg... fant ut at jeg var gravid for et par uker siden og vil være i uke 11 når vi gifter oss 8 aug... fortalte det til forloveren min i dag men har tidligere hintet om at jeg heller vil ha en koselig jentedag enn et typisk utdrikkningslag så hun skulle ordne så det ikke ble drikking uten at noe legger merke til det, jeg drikker så og si aldri ellers :)

gleder meg masse til en koselig jentekveld med god mat o.l. jeg :) kanskje forloveren din vil ordne noe slikt for deg også?

vi skal ta ultralyd 1 uke før vi gifter oss og se at alt er bra med den lille før vi forteller det til familien i bryllupet :) folk kommer til å skjønne noe når jeg ikke drikker noe i hele selskapet for jeg pleier jo å drikke litt i festlig lag selvom jeg sldri drikker meg full og slik....

masse lykke til med alt da :)

Det er jo fint at forloveren din vet det, så kan du alliere deg med henne. Hvis du drikker vin er det egentlig ganske lett! Om du eller forloveren din har en eller to tomme vinflasker kan dere vaske disse veldig godt i varmt vann og fylle de med enten alkoholfri vin, champagnebrus eller Mozell (bare pass på å få ut en del av kullsyren først. Det er jo forloveren som ordner alkohol til den som skal gifte seg og de andre har jo som regel med egen alkohol, så du har "vinflaskene" dine for deg selv. Man må jo ikke drikke hele dagen, kan jo bare si at du vil holde ut hele dagen og derfor ikke lurt å begynne å drikke altfor tidlig.

Om du drikker øl kan det bli litt vanskeligere...

Jeg fant ut at jeg var gravid på 16.mai og

når en venninne giftet seg hadde vi utrikningslag på spa, med middag, marsje og champanje i boblebadet og frukt. det var helt knall. ordentlig deilig og supert med all den jentepraten man fikk tid til.

da er det jo i tilfellet bare og si til de på hotellet/spaen at hun som skal drikkes ut altid skal få alkoholfrie drinker, og alkoholfri champanje/eplemost uten at de andre skal vite om det, pga graviditet.

og er det noe en gravid kvinne trenger, så er det vel en jentetur på spa?

Gjør det noe om dine nærmeste venner får vite at du er gravid selvom du ikke har kommet over de første usikre ukene? Jeg fortalte veldig tidlig at jeg var gravid, rett og slett fordi jeg ville at de nærmeste venninnene mine skulle vite om det hvis jeg mistet også. Tror det er mye lettere å få venninnene til å forstå at selvom de får vite det, så er det ikke meningen at alle skal få vite det enda, enn det er mulig å lure seg gjennom sitt eget utdrikningslag uten at noen får mistanke. Jeg blir mistenksom hvis noen prøver å lure seg gjennom en vanlig fest uten å drikke og mine nærmeste venninner hadde ikke klart å spille så bra at jeg i løpet av en hel dag med drikke (selvom det ikke er jevn drikking hele dagen) ikke hadde klart å skjønne at de ikke drakk alkohol.

Heisann. vi giftet oss i januar, da var jeg 16 uker på vei, og først i brylluppet slapp vi nyheten. derfor ble også graviditeten holdt skjult også i utdrikningslaget. Det var kun min forlover som fikk vite dette, så hun fungerte også som min allierte. under planleggingen hadde hun gitt beskjed til de andre om at jeg bare hadde ønske om en hyggelig venninnekveld med god mat og drikke, og at hun ville respektere dette ønsket. Hun stod den kvelden ansvarlig for drikken min, så baileys ble byttet ut med sjokomelk, alkoholfri vin ble helt over i andre flasker... når andre blandet drinker til meg, blandet hun de samme, men uten alkohol, så byttet vi glass i et ubevoktet øyeblikk. stemningen på festen steg jo etterhvert som alkoholinntaket økte, og jeg fikk jo mye og mange å le av, så det var ingen som kommentere hvor vidt jeg var beruset eller ei.. det var mange som fikk seg en overraskelse den dagen vi giftet oss, for de allerfleste var dette kjempe gøy, mens noen få var skuffet over å ikke få vite det tidligere.

Annonse

Takk for innspill alle sammen! Jeg var virkelig ganske usikker på om jeg skulle be forloveren min avlyse det, evt. bare ta en hyggelig helgetur eller noe. Men innleggene deres har overbevist meg. Alkoholfri vin i andre flasker, drinker uten alkhol osv. må jo funke, så nå blir det full fest! (Tror jeg da, forloveren min vil selvfølgelig ikke avsløre noe, men vi har snakket om det bare i fall det skulle bli et utdrikningslag...). Hun spurte meg hvem jeg ville ha invitert, og jeg ønsker meg alle de jeg ikke får plass til i bryllupet, så det kan bli ganske mange! Jeg har også gitt uttrykk for at jeg også bare vil ha en venninnefest, ikke noe stort og dyrt opplegg siden vil kanskje blir ganske mange.

Har ikke lest hva andre har svart, så kanskje dette står over, men jeg var i alle fall i en venninnes utdriknigslag. Forloveren hadde laget vinetiketter med "X's utdrikningslag" på "vinen" hun drakk og ingen merket at det ikke var ordentlig vin hun drakk.

• 1 måned senere...

Vi endte opp med at forlover og noen innviede venninner løp inn på kjøkkenet og hentet mine alkoholfrie drinker, gikk strålende det.

Det beste "juksealkoholtrikset" jeg fant (og brukte når jeg skulle på fest eller båttur i sommer), er å kjøpe Seidel vanlig øl og alkoholfri øl, og så bytte om etikettene! Det går med Seidel øl fordi flaskene og korkene til de to øltypene er helt like. Man fyller kjøkkenvasken med lunket vann, setter i flaskene, venter til etikettene løsner lett, og så bytter man enkelt over etikettene mellom de to øltypene. De sitter faktisk forbløffende godt limt på, så godt at det er klin umulig å se forskjell etterpå! Så husk å rip i korken e.l, så du vet hvilke som er alkholfri.

På denne måten kan du fylle opp kjøleskapet med flaskeøl som lurer alle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...