Gå til innhold

Mannen min er spilleavhengig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sitter med pcen ved hvert ledige øyeblikk...Litt leit med tanke på at vi har ei lita jente sammen. Han innrømmer det ike, så jeg ligger lavt i stedet for å ta det opp for da spiller han bare mer(W.O.W.). Ellers er han verdens snilleste mann og pappe, men dette har gått litt over styr. Så jeg lurer litt på om det er omstillingen til å bli nybakt pappe som gjør dette? Han spilte ikke så mye før vi ble foreldre. Noen som har opplevd det samme?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Vel, om han er avhengig er det jo bare du som kan svare på egentlig. Jeg spiller WoW selv jeg,mannen min også. Men vi spiller derimot IKKE mye i det hele tatt. Vi ser på det som noe gøy vi kan gjøre sammen når ungene sover og hvis det ikke er stort å se på TV eller annet vi har og gjøre.

min bror har nettopp blitt pappa. Jeg kjenner han ut og inn, han spiller også. Men kanskje det er med han som det er med mannen din?

- Han spiller ikke ved hvert bidige ledige øyeblikk da. Men han sa til meg at han syntes det var bedre å sitte der foran skjermen og være hjemme, enn å sitte i sofaen og glane på TV. Han går av PCèn når han blir bedt om det, han skifter med glede bleier og duller med barnet sitt. Han har NULL problem med p finne på andre ting sammen med dama og barnet enn å itte å spille. Derimot, denne hobbyen holder han på for det er noe han kan gjøre HJEMME. Jeg forstår godt hva han mener. Men det er jo ikke sikkert det er slik mannen din føler det.

Husk også en ting: Mannen din kan tro du syntes det er greit,faktisk. Han kan tro du syntes det er ok at du tar deg av barnet mens han sitter der. Han tror (nesten garantert) at du foetrekke det slik også. Syntes du ikke det må du si ifra, men si det på en FIN måte for jeg tror neppe han er ute etter å såre deg her! Selv kan han mene at han er "til stede" , og svært få førstegangs forledre (menn) forstår ikke hvor viktig det er at de tilbringer tiden med ansiktet vendt mot deg og babyen.

Jeg syns du skal spørre han om han ikke kan være litt med deg også. Si at du føler deg litt ensom når han sitter der. Bedre å være ærlig med følelsene dine enn å pakke de inn eller la det gå så langt at du rett og slett eksploderer. Det har INGEN godt av. Si at du synes det er ok at han spiller, men ikke hele tiden. Du kan nevne at det får deg til å føle deg som "alene-mor" og at han heller kan spille litt innimellom.

Men jeg må jo spørre, hva gjør DU etter at du ble mamma? Husk en ting jenta... du skal ta vare på deg selv og dine egne interesser også! Lær av noen som har vært der før: Be han passe barnet, så tar du deg en tur på Kafè eller finn på en liten ting med en veninne eller to, UTEN babyen din. Ja jeg vet det kan være tøft å forlate han/henne for 30 min men 30 min skader ingen, og tro meg: mannen din vil ha GODT av dette. Jeg tror og du skal la han ta større del i bleieskift etc, for alt for mange mødre 2lukker fedrene ute" av denne biten fordi de rett og slett ikke stoler på han, og fordi han ikke gjør ting på "din måte"- dere er TO foreldre, han er far og du er mor.. du må ha tillit til han! Og la han prøve også! Holder du han litt utenfor kan han tyne til pcèn.

Det ordner seg.. men ta imor rådene og trå forsiktig. Det kan være deg selv som har satt han i situasjonen, eller at han rett og slett er avhengig. Jeg vet ikke det :)

Lykke til!!!

Skrevet

Har snakket fint med ham om det, spør ofte om han har lyst å bade henne, ha alene tid med henne og alt det der, for jeg stoler fullt ut på ham, og han får både mate, stelle og ta henne med seg når han vil! Men problemet er at han ikke vil lenger.. I begynnelsen var det stor stas med den lille, men nå er han så likegyldig.. Snakket med legen om det i dag, han mener det er en form for fødselsdepresjon, at han "rømmer litt bort" i spillet. Min største prioritet har hele tiden vært å vise ham nærhet, sette pris på ham, gi han frihet, godt sexliv har vi og alt det der.

Hver gang jeg spør ham om å ha barnet så jeg får litt tid for meg selv finner han på unnskyldninger om at det passer dårlig.

Men skal gi det litt tid, så får jeg se om han får det bedre med en "nye" tilværelsen etterhvert. For han er verdens snilleste til vanlig, kan ikke tenke meg å være uten ham!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Han gjemmer seg bak dataen.. klyp han i armen, slå han i bakhue.. et eller annet.. wow er da for faen ikke en erstatning til det virkelige livet!

Hersens mannfolk som skal ha det så enkelt!

Skrevet

En annen ting også...

Hva om du hadde spillt likgyldig ovenfor ungen deres.. latt henne stinke bæsj, og skrike.. og ikke giddi å bade eller mate henne..

Kanskje du skal la det gå litt langt, uten å påføre datteren deres varige mèn da så klart.. men være litt demonstrerende!

Jeg hater det der med at mannfolk kan slippe unna så lett!

Å han synes det er litt vanskelig med en nyfødt... kyss meg bak, de synes det er enkelt å snike seg unna ansvaret, så da gjør de det som behager dem mest..

Har han fødselsdepresjon?? hehe... ikke si det til han ihvertfall.. for da blir han vel helt lam og du må behandle han som en unge også.. han er sikkert bare lat og sjalu..

• 1 måned senere...
Skrevet

sikringsboksen.

bare og dra ut hovedsikringen 1 minutt vet du! :D

og hvis han sitter på laotop, så gjør ikke det noe, modemet kobles ut uansett! :D

enjoy! :D

Annonse

Skrevet

spilles wow her i huset også, men jeg spiller like mye som han..

nå har ikke vi noen barn fra før, og ikke veit jeg hvordan det blir med spillinga når den lille kommer heller..

men jeg må bare forsvare den med at det er lett å bli "avhengig", selv om det kanskje ikke er nødvendig å sitte der å spille hele tiden.. skjønner problemet ditt altså..

Skrevet

har selv en sambo som spiller dette MYE, da mener jeg flere timer hver dag. det er en stor belastning i forholdet, men nå har han fatta alvoret og pakka bort datan. vet han hadde skjerpa seg når ongen kommer, men vil jo også at jeg og forholdet vårt skal være grunn til å kutte ut, når det har gjort han så avhengig. vet iallfall at hvis dette skulle bli et problem på ny, spes når ungen kommer og at jeg skulle ha alt ansvaret alene, så hadde jeg flytta. det er enkelt for han å velge.

Skrevet

Har det akkurat slik jeg og.. min mann spiller MYE!!!!! i helgene så sitter han våken hele natten og spiller. Så kommer han å legger seg utpå mårningen, og sover til laaaangt på ettermiddag. Jeg er så lei nå.. føler meg nedprioritert og ensom. har tatt det opp med han flere ganger, men han blir bare irritert på meg. Så jeg har gitt opp.. han får bare holde på som han vil. Men om han ikke tar seg sammen når den lille kommer, så får han sitte her i ro og fred å leve som han vil. Jeg for min del mener at 13-14 timer med spilling hver dag er AAAALT for mye! det er flaut!!!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Mannen min var redd bæsjbleier i begynnelsen. Da sa jeg klart i fra at det er barnet hans også. Han må lære å skifte bleier. Nå skifter han bleier, mater han og står opp med sønnen vår i helgene :-)

Jeg ville ikke likt at han satt timesvis foran pc uten å hjelpe meg med barnet. Om han gjorde det må han først ha tatt sin del av arbeidet først. Å være snill er en ting. En annen ting er dele på ansvaret for å avlaste deg litt (jeg vil heller karakterisere dette for å være snill).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...