Vannmann35 Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Pappa heter Torgeir og jeg kunne tenke meg oppkalling. Hva synes dere om navnet, evt. bare Geir? Tor er allerede brukt av et annet nært familiemedlem. Andre forslag?
Neijasså... Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Torgeir er fint, men jeg er ikke fan av å kalle opp direkte så lenge den eldste fortsatt lever. Da blir det fort Lille-Torgeir el.l. Da er Geir bedre, eller hva med Tore? Ellers: Torbjørn Tormod Torfinn Torger (annen skrivemåte av Torgeir) Tollef Torleif
E n d e l i g Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Synes igrunnen Torgeir er penere enn bare Geir, jeg. Hva med Thor, eventuelt?
sonne Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Koselig med oppkalling, men liker ikke navnene. Synes Torgeir er hakket bedre enn Geir.. Hva med Torben?
Synnøve_Solbakken Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Torgeir er mye finere enn Geir. Torbjørn Torjus Torolf Torstein Torleif
FuriLaks Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Ja, det er veldig koselig med oppkalling, men Torgeir er etter min mening grusomt. Sorry. Da er Geir hakket bedre. Kjente en Torgeir en gang og han var skikkelig fæl og ble dessuten kalt Torgiss. Jækk.
FuriLaks Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Torjus som en lenger opp nevnte, er jo veldig fint da!
huldra87 Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Jeg synes at Geir er en fin oppkalling etter Torgeir. Torgeir er jeg ikke så glad i, litt vel traust kansje.. Men Geir er litt "lettere" og jeg synes navnet er ganske fint også. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ville gått for Geir! ;-)
Vivil-08 Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Tenkte først at Geir var litt traust...et navn jeg bare forbinder med voksne karer. Men når jeg tygger litt på det så er det egentlig ganske tøft!!
Nilu♥ Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Torben Tord Torbjørn Trevor Torry De andre navnene var litt gammeldagse syntes jeg. Men du har jo fått mange fine forslag, så nå kan du bare velge og vrake! Jeg liker også oppigjenkalling, på en dårlig dag vurderte vi faktisk Adam Ove...hvor Ove var oppigjenkalling etter 3 generasjoner. Heldigvis heter han ikke det i dag! Lykke til.
Molla-67 Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Koselig med oppkalling !!! Da tror jeg nok bestefar blir stolt !!!! Personlig synes jeg Geir er litt "kjedelig"... men liker Tormod og Torbjørn... de er jo veldig like Torgeir og kjempefin variant mht til oppkalling... Tore og Torben går også fint :-))) ... siden du vil kalle opp etter faren din synes jeg du skal beholde Tor og velge "endingen" du liker best selv. Lykke til.
Vannmann35 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2008 Takk for innspill :-) Tor heter broren min, og han er jo alt oppkalt etter faren vår, så kanskje er det egentlig ikke noen vits i å oppkalle enda en gang? Hva tenker dere? Synes Torbjørn og Tormod er flotte navn da!
Cornelianelia Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes Geir er veldig kjedelig nå i 2008. Er et navn som folk som ble født på 60- og 70-tallet heter. Hvis broren din allerede heter Tor, er det kanskje rart med enda et navn som begynner på Tor. Men det går helt greit hvis det er det dere ønsker. Men det er vel kanskje flere andre fine navn i slekta di? Har ikke du tidligere skrevet at August og Gustav er guttefavorittene?
Vannmann35 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. juli 2008 Gustav og August er blant favorittene ja, bra husket :-) Mange navn som skal vurderes vet du.... Godt og lufte tankene litt!
prebs Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Torgeir er kjempeflott og finere enn bare Geir. Synes det er koselig å kalle opp så nære personer, jeg : ) Ellers liker jeg også Thorbjørn og Torstein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå