Ett_øyelokk.... Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Altså hva koster klær: musikk: blomster: pynt: mat: drikke: kake: fotograf: toastmaster: lokale: Sikkert noe jeg har glemt... Bare sånn ca priser. Vi blir nok oppimot 80 gjester. Er det noen plass på nett vi finner prisoverslag?
LinTin Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Vet ikke helt hva som er gj.snitt priser, men kan ihvertfall liste opp det vi har betalt. Vi har spart litt noen steder og lagt i litt ekstra andre steder) klær: 12 000 (brud, Brudgom, blomsterpiker/svenner) musikk: ca 5500 blomster: ca 6000,- pynt: ca 3000,- mat: ca 30 000,- drikke: ca 20 000,- kake: ca 6000,- fotograf: ca 15 000,- toastmaster: 0,- l okale: 10 500,- Kirke: 3500,- Totalt godt i overkant av 100 000 for 70 gjester. I tillegg kommer bryllupsreisen. Vi har et totalbudsjett på rundt 170 000.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 For å få prisoverslag, så må du nok bare kontakte de rette stedene for å få riktige priser.. Det varierer jo VELDIG fra sted til sted.. Her er hvertfall hva vi skal betale/har som budsjett.. klær: 6000 kr (kjole, dress, slips, sko, undertøy) musikk: 0 kr (skal brenne cd) Min bror betalte 5000 kr for band blomster: ca 3000 kr (bukett og knapphulsblomster) pynt: 0 (lokale pynter) mat/drikke/lokale: 25.000 kr (er da tatt i litt, finregning blir ca 22.000) kake: 700 kr (har andre priser fra 1400-2000 kr) fotograf: 7000 kr toastmaster: 0 (mitt søskenbarn)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Glemte å si.. Dette er regnet utfra 28 gjester (vi blir enten 25 eller 27)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 klær: Blir fort 10.000 kr, kommer ann på om dere skal leie eller kjøpe antrekk musikk: DJ blir fort 5-6000 kr, men har blii ganske vanlig å ha med laptop og datahøytalere. Veldig billig og du kan lage en spilleliste med den type sanger dere liker. blomster: 3000 for bukett og knapphullblomster. Kan fort bli noen tusen om dere skal ha dekorasjoner i kirken og på bordene. Om dere skal ha blomster i kirken, ta med disse til lokalet og bruk de der også. pynt: 1-2000, kommer ann på hvor mye dere vil bruke. mat:Sjekk med lokale catering-selskap og be om pris overslag og menyer. drikke: Umulig å si, kommer ann på om venner og familie drikker mye. Om dere bor nærme grensa er det en del å spare på å handle alkohol der. kake: Bryllupskake ligger ofte på rundt 1700-2000. Der også lønner det seg å sjekke flere steder. Mange bakerier har egne hjemmesider med bilder av en del kaker de lager. man kan jo også be dem lage noe annet om dere ønsker det. Andre kaker kan dere bare spørre familie og venner om de kan bake; gratis! fotograf: Vi betalte 9200 for fotograf og album hos en lokal fotograf, men vet at f.eks. Fame er en del dyrere. Sjekk med venner som allerede er gift om hvem de brukte og hvor mye de betalte. Men bruker man profesjonell fotograf må man huske at det koster veldig mye å fikse forstørresler og takkekort gjennom dem. Det kommer i tillegg. toastmaster: 0,-. Spør en venn som kjenner dere begge og som ikke er redd for å snakke i store forsamlinger. Ingen gode venner tar betalt for dette, men om dere vil kan dere jo kjøpe en liten ting til vedkommende som takk for hjelpen! Lokale: Må sjekke de forskjellige lokalen der evil ha og om de er ledige. Priser avhenger litt av størrelse, standard og om rengjøring er inkludert. Husk at i tillegg til dette kommer invitasjoner, bordkort, hår og sminke, smykker, undertøy, overnattning på hotell på bryllupsnatten, serveringspersonale, transport fra kirken, pluss eventulet utstyr som lokalet mangler. Mange små summer blir fort mye penger. Vi hadde bryllupet vårt på et hotell, det bli litt dyrere, men da ordnet de mat, vi valgte kun mat og vin utifra menyene deres, de dekket border, hadde serveringsfolk, vi slapp å rydde og vaske, vi slapp å kjøpe inn noe ekstra siden de hadde alt de trengte der osv (lys, servietter osv.), pluss veldig mange andre detaljer. Det gjorde at vi slapp veldig mange små bekymringer.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Vi har satt opp ca 40 på gjesteliste og har estimert cirka dette på hver post: klær: brudekjole-6000 kr, dress-4000 kr, brudepiker-1000 kr div-2000 kr musikk: helst gratis dersom vi velger egen musikk på eget anlegg blomster:2-3000 kr pynt: 1-1500 kr mat:15 000 kr drikke:10-12 000 kr kake: 1500 kr fotograf:1500 kr maks (bekjent) toastmaster:0,- (fam.medl.) l okale: inkl.i matprisen kirke: 3000 kr transport: usikkert, men tenker ca 1000 kr i taxiutgifter hotellrom: evt bare hvis vi har råd-1500 kr Håper vi klarer å gjennomføre det for 45-50 000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå