lille oscar + bebis Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 hei! hadde en diskusjon med min mann i går... vi har fått oss båt, og vil jo selvfølgelig prøve den;) men jeg mener at lillegull kanskje er litt liten til å drasses i en båt allerede?det er en åpen båt som kjører ganske fort (trengr jo ikke kjøre så fort med guttongen i).. men jeg vet ikke hvordan jeg skal sikre han, om det blir for mye trekk/vind, om det er trygt, om han blir urolig av det.. har jo ikke tatt han ut i finværet engang nå i det siste pga han ikke liker varmen og jeg ikke vil han skal få¨så masse sol på seg enda! mannen min tror han ikke har vondt av dette i det hele tatt... hva sier dere? er jeg heelt overhysterisk?
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Ville ventet jeg. Vet ikke hvor små redningsvester som finnes. Men en forferdelig situasjon dersom noe skulle skje. Er litt anderledes når de blir større og ikke blir så raskt avkjølt i vannet tenker jeg da.
nungo Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Vel, dette blir jo personlige meninger, men jeg hadde nok ikke gjort det. Solen er veldig sterk på sjøen pga refleksjon fra vennet og det vil nok ikke være nemt for deg å få skygge på han hele tiden (han bør ikke få noe sol når han er så liten). Sikkerheten er også en utfordring. Kjenner ikke mye til båter jeg, men jeg vil tro det er vanskelig å sikre han ordentlig. Etter min mening bør han jo være like godt sikret som i en bil; selv omd ere kjører sakte kan andre treffe dere, dere kan treffe skjær etc. Nei, jeg hadde ikke gjort det.
VilVilVilVil Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Gutten min er 6 uker nå og vi skal ut i båt om to uker. Har kjøpt redningsvest som er for barn fra 5 - 15 kg (han er langt fra 5 kg enda så håper han vokser litt de neste to ukene). Men i den båten vi skal kjøre kan vi gå inn. Ville nok ikke tatt sjangsen i åpen båt.
Yrha Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Vi hadde med gutten på båttur i daycruiseren når han var 3 uker gammel, og i saktegående åpen båt for å komme oss til hytta da han var 4 uker gammel. Begge gangene lå han trygt nede i vognbagen, med mammaen sittende over som en hauk Redningsvester er fra 5 kg og oppover, vi brukte fra første stund og han sov godt i den. Så det går nok kjempefint, så lenge dere kjører sakte. Ville ikke hatt han med i åpen, kjapp båt nei. Kan fort bli veldig bråe bevegelser, med bølger fra andre båter osv.
Dina1 Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Vi hadde vårres baby med tidlig, i åpen båt men i vognbagen. Funka kjempebra, hadde pledd me så han ikke fikk trekk når eg amma han, han sov mest fordi det va deilig dupping på havet. Bare man tilrettelegg så kan dem vært med på bra mye....
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Vi har båt og bruker den kun når det er overskya....vi har en liten stikkkabin, men med sol blir det veldig varmt og det liker ikke snuppa. Når hun var 2mnd gikk det fint å ha henne i båten med redningsvest på (den minste til Helly Hansen som går opp til 10 kg - 150kr på XXL), men vi var en tur på sjøen forrige helg og det var ingen sukkse!!! Redningsvesten er jo så klumpete og stor at hun ikke klarer å bruke armene sine, noe hun gjør hele tiden. Hun ble skikkelig sinna!!! Vi fikk henne til å sove tilslutt og da kunne vi kjøre en liten runde....men vi drar ikke på sjøen før armene er lange nok til at hun kan bruke det. Jeg ville ha prøvd å ha på vesten hjemme først for å se hvordan det går. Går det bra, er det bare å håpe på gråværsdager uten vind...;-)
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Selvsagt kan dere ta med babyen på båttur!!! Redningsvest til nyfødt (og oppover) kan leies på brannstasjonen (i hvertfall her i Tønsberg) Babyen liker vuggingen på sjøen, og sjøluft har ingen vondt av. Bare pakk inn babyen så han eller hun har det lunt og godt, og kast loss=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå