Gå til innhold

Teutonia spirit s3, er bagen for liten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fallt skikkeli for spirit S3, men har en veninne som selger denne vognen (hun har akkurat startet i buikken) og hun påstår hardnakket at denne bagen vil være for liten for beibisen når den blir 4-5 mnd. Spes på vinterstid når man skal pakke den lille både i pose og teppe..

Noen som har erfaringer med dette? Gjerne som har fått store barn... vet jo aldri...:) Er det plass til f.eks voksipose?

minni- 20 uker.

(vet nicket mitt er feil....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er også en av våre favoritt vogner, men jeg har faktisk hørt det samme som veninnen din sier, at barnet vokser fort ut av baggen. Jeg vet ikke selv, men en av grunnene til at jeg liker vognen så godt er jo fordi bagen er så liten!! :)

Skrevet

Det er godt mulig, den er vel ca. 75 cm lang. Men hva skal man egentlig med bag på vinteren når barnet er 4-5 mnd. ligger jo godt innpakket i en pose alikevel, så jeg ser ikke det enorme behovet for en svæær bag. Syns faktisk det er viktigere om man har en på for om har en på 4. mnd midt på sommeren, for da vil man gjerne bare bruke teppe og trenger derfor kantene til bagen.

Skrevet

Hvis det er Fashion baggen dere mener så vil jeg si d stemmer med at barnet vokser ut av baggen i 4-5 mnd alderen. Hadde selv Quinny baggen som ikke er sååå ulik Fashion. Hadde lite barn med saueskinnspose i, og måtte bytte til sportsvogn når barnet var 4,5 mnd.

Hjelper nok litt med en event dunpose som er mer fleksibel.

Uansett, om dere har teutonia vogn er jo disse gode og lune i sportsvognformat, så barnet har det bra uansett;) Bytta raskt til Teutonia selv og vurderer Fashion til en event nestemann.

Skrevet

Så det går an å bruke sportsvogndelen når barnet er så lite?? Trodde man brukte bagdelen mye lengre.. men har nå termin i nov., så når barnet er 4-5 mnd har vi kommet til mars/april...

Hm... vanskli dette med vogn, altså...

Men finnes det noen kule 3-hjulinger med stor bag, da??

Skrevet

Det går helt fint det, jeg hadde min baby over i sportsvognen i desember. Da lå han i en stor god lemmeskinnspose. Men jeg kunne klart tenkt meg å ha han i dypbag mye lengere. Ellers er det vel mest normalt å bytte når barnet er rundt 6 mnd alt etter behov. Siden det går mot vår så ville jeg tro du kan bruke den lengere enn feks meg.

Den mest romslige baggen på 3-hjuling er vel TFK. Virker veldig god men da har du alltid sportsdelen vendt fra deg, som jeg mener er upraktisk når barnet er så lite som 6 mnd. Pluss og minus med alle.

Tenker det er viktigst at man er mest komfortabel med sportsvogndelen da det er denne man bruker lengst. Mange henger seg opp i bagdelen, og vips så er den tiden over;)

Du finner nok ut av det, selv er jeg veldig glad i min Teutonia (Prestige), ingen av vognene mine slår den. Den har mange finesser tilpasset for både sommer og vinter. Hatt 6 vogner nå og T er min klare favoritt;)

Skrevet

Det burde ikke være noe problem! Når bagen blir for liten kan du legge babyen rett i sportsvogndelen, helt flatt selvsagt, på et teppe eller lammeskinn. Så kjøper du liggeforlenger og vindtrekk til vognen. Da blir det like lunt som en bagvogn. Gjorde det samme da min jente var 4-5 mnd og det fungerte supert!

Skrevet

Jeg la barnet rett i sportsdelen på ettervinteren, lå i posen sin med stormtrekket over, gikk helt fint det, jeg hadde også dunpose oppi softbagen lenge, kunne fint hatt det de første 6mnd, jeg har ikke den største babyen da, men som sagt så går det fint å legge posen rett i sportsdelen hvis det skulle bli dårlig plass i bagen etter hvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...