Gå til innhold

Dere med peiling på forbrukerrettigheter..ang. stekepanner

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på Jernia for å spørre om de kan sende inn en titan-stekepanne (Nowo) til leverandøren og se om jeg kan få en ny. Belegget er ødelagt og alt klistrer seg, og jeg VET jeg har brukt den riktig! Men dama i butikken sa at hvis jeg ikke har kvittering (det var da en gave, men jeg vet den er kjøpt på Jernia) så kunne hun ikke hjelpe meg. Dessuten anklaget hun meg for at panna har blitt utsatt for altfor sterk varme, noe som ikke er tilfelle. Jeg bruker stekepanna normalt, vasker den med varmt vann, og når den koster 800,- bør den vel tåle litt?

Er litt tent nå, har lyst til å se hvor langt jeg kan komme med klagen min. Det er jo lett for dem å si til alle som klager at de bruker for sterk varme!! Noen som vet hva jeg skal gjøre videre? Takker for tips :)

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt kontakt med leverandøren direkte (eller importøren - kjenner ikke til nowo) hvis dama i butikken ikke vil. En reklamasjon kan være (og er som regel) ganske mye ekstraarbeid for de i butikken, så hvis de i butikken selv er i tvil og man ikke har kvittering på at varen er kjøpt hos dem så kan jeg til en viss grad skjønne at de ikke "gidder" (det er jo en annen debatt). Gjorde det samme selv da jeg hadde trøbbel med en Gastrolux-gryte og fikk beskjed om å levere den inn til den og den butikken hvor jeg kunne få en ny. Da ble det ikke noe ekstraarbeid for butikken - de hadde jo da en garanti for at de ville få tilsendt en ny panne uansett.

HEHEHE.....samme panna har jeg og akkurat samme problem. Den er også kjøpt på Jernia.

Jeg gikk å klaget men fikk ikke medhold. Hadde vist vært flere å klaget på akkurat det samme.

Nå er det ca. 1 år siden jeg var å klaget og husker ikke eksakt hva hun dama sa at var galt. men det var ikke noen garantisak.

Det jeg kunne gjøre var å sette pannen på svak varme og ha vann og litt oppvaskpulver oppi. La dette koke en god stund. kunne vist kanskje fjerne det "tjære"-belegget. Det har jeg prøvd flere ganger men pannen blir ikke bedre!!!

Ta kontakt med Nowo og hør med dei, fortell gjerne hvilken jernia butikk som ikkje ville hjelpe deg osv. Det beste er at produsenten får vita det, er som regel enklast å ta det med dei hvis butikken ikkje er villige til å hjelpe. Egentlig så ser eg ikkje problemet til butikken med kvittering som argument hvis dei fører den panna............

Javeeel ja? Er det tjærebelegg altså? Jeg trodde det var belegget på selve panna som var ødelagt. Skal prøve tipset ditt da.

Men jeg er fortsatt tent på å klage og se hvor langt jeg kommer. Har fått tak i nummeret til leverandøren, så skal ringe og høre hva de sier!

Annonse

Mammsen: nei. jeg skjønte det ikke jeg heller. Jeg spurte dama om hun bare kunne sende panna til leverandøren og se hva de sa . Men hun sa at jeg måtte ta kontakt selv, så får vel gjøre det da.

Men syns det var lite behjelpelig ja, de fører jo varen og jeg vet (men kan ikke bevise!) at den er kjøpt på Jernia. Hun var jo ganske påståelig på at jeg har brukt for sterk varme også da. Blir provosert og får enda mer lyst til å klage for alt det er verdt!!!

send inn klage og hold oss oppdatert. Jeg bel også litt gira nå på å prøve å klage en gang til. Syns jo at en sånn dyr panne skal tåle mer enn som så. var ikke mange gangene den var i bruk før den bel "ødelagt". Bruker den jo enda.....men syns maten svir seg lettere og henger fort fast i den.

Lykke til!!!

Hadde du det telefonnummeret du??

Har klaget på en annen stekepanne og i annen butikk, men med samme problem. Fikk etter mye strev dama til å sende inn, men fikk i samme slengen masse anklager om feil bruk. Men jeg sto på mitt, for jeg vet jo hvordan panna er brukt. Fikk en god tid senere telefon fra en hyggelig dame som sa at nå kunne vi hente den nye (og bedre) panna produsenten hadde sendt oss. Da vi kom for å hente, var det suredama som var der igjen. 'Nei, panne, tror ikke det kan stemme, du får ikke ny for noe sånt.' Men fikk henne til å se etter. Dama eide ikke skam i livet da hun kom tilbake med den, og hun måtte selvfølgelig gjenta sine anbefalinger om bruk. Jeg nikket og jattet med og bestemte med for å slutte å handle der.

Så kontakt produsenten, evt en annen Jerniabutikk.

Ja, teflonpanner er det begrenset levetid på. Hadd det vært teflon ville jeg nok tatt skylda for det selv.

Titanpanner skal være mye mer slitesterke, og tåle metallredskaper. Det er derfor jeg er så irritert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...