Andrea:) Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Etter besøk hos gyn fikk jeg pergo. Med advarsel om at jeg burde inn til sjekk pga fare for flerlinger har jeg ikke våget å begynne enda. Forstår at det er flere av dere der ute som prøver eller har prøvd pergo. Hva tenker dere om dette? Hvor mange går til ekstra sjekk rundt eggløsning for å se hvor mange egg som har løsnet?
Dodlimammatil2 Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hei :-) Jeg fikk pergo i mai og ble gravid med en gang. Jeg leste på pakken at det er 10 % tjans for å få mer enn en, men det er jo ikke noe avskrekkende. Dessuten for min del, hadde det bare vært dobbelt så gøy med to :-) men, legen nevnte ikke noe om å sjekke hvor mange egg som slapp...
Andrea:) Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2008 åh, gratulerer Og takk for svar! Gyn sa at det var nok bare dette vi trengte for å få det til, siden alt virket så bra ellers Bestemt oss for å ta en pause og så prøve over sommeren. Gleder meg Men hun skremte meg litt med det der om flerlinger... hun sa at det kunne være greit å sjekke hvor mange egg som løsnet, da det ville være en katastofe å få f.eks. fire hjerneskadde barn på en gang. Hørt mange snakke om pergo, men ikke noe om dette...
Dodlimammatil2 Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Oi, litt av en lege som skremmer deg sånn! Jeg forsto det sånn at det kunne skje i 10 % AV TILFELLENE at det ble mer enn 1. men det er jo ikke det samme som 4 da... rart ikke legen sa noe om det til meg, han sa bare at pergo kunne hjelpe
*Mysillen* Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 jeg skal begynne med pergo nå....går bare å venter på mens...bare fått beskjed om å ta blodprøve på dag 20 jeg for å se om jeg har hatt el... bekymrer meg ikke stort at det er muligheter for flerlinger egentlig... tenker heller litt på det at en kan få cyster av pergo...for jeg "plages" litt med det fra før av.. men men...hva prøver en ikke...
Dodlimammatil2 Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Hei Mysill, er de\u her inne enda??? mener å huske du var her for flere år siden også når jeg begynte vanke her inne?????? Hvordan går det med deg??'' Ja hva gjør man ikke for en spire sier jeg :-)
Nullenusken Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Jeg skal begynne på pergo i august... dette er planen jeg fikk: Dag 1: (dagen mens starter) Ringe og bestille gyn-time til dag 14 Dag 4-9: Ta pergo-tablett Dag 10-18: Ha sex Dag:14: Innvendig ultralyd hos gyn Hun skulle visst bare se hvordan det fungerte.. .. nevnte ingenting om flere egg osv.... (har lyst på tvillinger jeg dah, syke syke meg, hehe)
momaja 8+6 Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Jeg dro på UL for et par uker siden, siden jeg har blitt gravid ved hjelp av pergo. ville sjekke om det var liv inni der, og om det var fler enn 1. Da sa gynekologen at det er svært liten sjans for at det skal blir fler enn 1. Jeg trodde det var stor sjanse for å få tvillinger pga pergo, det virker jo sann når man leser pakningsvedlegget. Men sjansen er visst ganske liten,så tror ikke det er noe å bekymre seg for..
Andrea:) Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2008 Ble ganske skremt av dette, ja. Derfor lot jeg resepten bare ligge i skuffen, planen var å plukke den opp til høsten. Men nå var vi så heldige at vi klarte det Testet positivt i dag :) endelig. Tusen takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå