Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Babyen min er 3 uker gammel, og våknet opp med tett nese i dag tidlig, hun nyser mye, og hoster litt, og ser egentlig litt pjusk ut.. Har tatt tempen på henne, men feber har hun ikke... Bør jeg oppsøke lege, eller syntes dere jeg skal se det litt ann, eller har dere noen andre råd til meg for at hun skal få det bedre???.. Er første barnet mitt, så er helt fersk i dette, og er nok litt hønemor ja...
2 Gullunger Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hvis hun bare er 3 uker gammel og virker syk/pjusk så ville jeg tatt henne til legen selv om hun ikke har feber. Du kan jo iallefall ta en telefon og fortelle om tilstanden og høre hva de sier.
nungo Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Tja, det er ikke så let å svar epå. Min erfaring er at legen ikke kan gjøre noe uansett. De spør gjerne etter feber og almentilstand. Jenta vår har vært skikkelig forkjølet og hostet gjentattet ganger de første 4-5 måneder (storesøster går i barnehage og dra med seg hjem ALT). Jeg har vært til legen to ganger tror jeg, og helsesøter flere ganger, men får bare beskjed om at så lenge almentilstand er noenlunde ok (spiser, sover, bæsjer som normalt) så er det bare slik som de får - ikke noe å gjøre med det. For tett nese kan du prøve morsmelk, saltvanndråper eller rinox. MEN hvis du føler seg urolig, så kan det være grunn nok til å ta en tur til legen - viktig det, at mammaen blir beroliget!
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Jeg sverger til saltvanndråper.....disse ampullene... drypp litt i nesen og løft babyen opp, så åpner det opp, husk å ha litt papir i hånden. Gullet mitt er 10 mnd og jeg har gjort dette de gangene han har vært forkjølet, og det hjelper fantastisk....
solei Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Føler med deg.Min gutt ble syk først da han var 2,5 uker og ble potta tett.Han klarte nesten ikkje å puste og.Det hjalp da ikkje med saltvann for det satt så langt oppi.Vi måtte bruke rhinox i tillegg og da hjalp det litt i ett par timer.Nå er han forkjøla igjen men ikkje så tett..saltvann hjelper nå. fikk beskjed første gangen at med rhinox er det svært viktig å ikkje overskride dosen for da kan slimhinnene blø og alt blir verre. Kan jo bruke det bare til natten da det ofte er verst.Vi hadde han og liggende i liggestol så det var lettere å puste og la teppe under madrassen ved hodet om natta så han lå i oppoverbakke. Fikk og beskjed omat så små babyer skal ikkje ha feber ...da måtte vi komme igjen med en gang. Nå når han er 3.5 mnd og har feber skal eg bare gi han paracet så han kvikner til og får væske iseg...har vært til lege og utelukka alvorlige infeksjon. Håper dette var litt til hjelp!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2008 Tusen takk for svar:) Ble enig med mannen min og mamma at jeg skulle drøye det med og ringe legen, for de trodde ikke at vi kom inn så lenge hun ikke hadde feber, og det var lite de kunne gjøre når feberen ikke var der. Hun har blitt litt lettere utover dagen, men sånn er det som regel med meg å når jeg er forkjølet, også pleier det og komme igjen utover kvelden, så får se ann utover kvelden, og blir hun værre så drar jeg på legevakten med henne. Men akkurat nå, så virker hun ganske så frisk:) Så får håpe hun slipper og bli værre utover kvelden... Er ikke noe artig i det hele tatt, er livredd for at hun skal ha det vondt eller noe, så føler meg ganske så hysterisk når det først er noe... Men sånn er det sikkert og være mor....
Mor til lille Anneli! Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har ei tuppe her på 3 uker, som er akkurat lik din datter :-) Jeg vil tro det kommer av det teite været vi har nå om dagen: Først kjempevarmt en dag, også iskaldt en annen.. Også de som er så små merker temperaturforskjellene bedre enn oss store :-) Det er ikke farlig, og det at det er litt snørr og bøss i nesa er bare et godt tegn på at det fikses av seg selv :-) Prøv med litt saltvannsdråper hvis det blir for ille, men ellers er nok vesla di i heelt fin form! :-D
Sunniva78 har to små Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Gutten min var også tett i nesa når han var noen uker. Hs forklarte meg at det høres MYE verre ut enn det er, bare litt snørr i de trange nesegangene gjør at det høres ut som at der er masse snørr! Vi drypte med mm og saltvann, samt sugde ut litt med snørrsuger. Det hjalp for gutten min:-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2008 Takk for flere svar.. Skylder på det dumme været vi har hatt jeg også.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå