tmpt Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg er en 36 år gammel 3 barns mor som var ganske sikker att tre barn var nok,så jeg tok steget å sterilliserte meg.Men nå angrer jeg veldig på dette.Jeg vet at noen sykehus kan prøve å "reparere skaden",men sjansen er ikke så veldig stor.Er det noen som har erfaring av dette eller hørt noe,eller kjenner noen som har klart det?? Finns det håp??
allegodetingertre Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Ja, så vidt jeg vet kan du bli gravid ved hjelp av IVF.
monika70 Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Hei! Da jeg fikk fjerdemann (jente etter tre gutter!), synes jeg det var nok og var sikker på at nå skulle jeg ikke ha flere barn. Steriliserte meg ved siste fødsel. Så ifjor omtrent, da det var gått vel 5 år siden, ble jeg så bitt av babybasillen igjen! Hele kroppen verket etter å bli gravid igjen, men hva kunne jeg gjøre?? Var hos en flink gynekolog og la fram mitt problem. Hun fortalte at refertililsering ikke ble gjort på off sykehus, det hadde ikke prioritet. Men Volvat i Oslo gjør det, men det koster ca 35-40.000 kr og resultatet er usikkert.. Det blir gjort få slike inngrep, og legene har for lite erfaring rett og slett. Hun anbefalte meg ivf, og mente jeg hadde gode sjanser. Så etter litt tid i tenkeboksen, gikk vi for ivf - privat. Det koster også litt, men sjansen for å lykkes er jo god om det ikke er noe i veien med dere. Vi lykkes på første forsøk, og jeg er idag 7 uker gravid!!! Jeg vet ihvertfall hva jeg ville prøvd! Men det kan være at noen har gode erfaringer med refertilisering også. Sjekk med private klinikker - det er dit du må isåfall.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå