8 livh Skrevet 6. juli 2008 #1 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvis du var intressert i å delta i et maraton løp- så hade du sannsynligtvis trent, løpt, og styrket kroppen og psyket ditt så godt du kunde infør den store Dagen. Når det kommer til fødsel så har vi kvinner mange ulike erfaringer med hva som møter oss der ute -med tanke på kompetanse, medmennesklighet, veiledning,bøker , kjærlighet - fra jordmødre, leger , familie venner mm.... Hvis vi vender oss til oss selv- så er det opp til den enkelte hvordan vi ender opp under fødseln,.... Det er per idag ikke stor bevissthet kring tema fødsel !!!!!! Da mener jeg nettopp det jeg skrev overst--- det at vi kvinner kunde fått en enda bedrev form for opplæring / økt forståelse- til at fødsel er noe man FORBEREDER seg til slik et menneske hade forberedt seg til et for eksempel et maratonløp !! Hvis vi kvinner hade fått mulighet å trene sammen/ alene ( hva som passer den enkelte best ) , trene regelmessigt , ukentlig, så kunde vi blitt tryggere, sterkere, fått lært allesammen hvordan "puste" riktig- hvilket egentlig er stikk motsatt mot vad de fleste jordmødre sier, vi kunde jobbe oss igjennom vår frykt , og fått hjelp og støtte til mye av vår angst-...... man kan ved å trene våre tanker, faktiskt bli kvitt gamle negative tankemønstre Så det å forberede seg grundig- jobbe jevnt og trudt med seg selv - HVER DAG infør den "store" dagen er like viktigt for oss sterke flotte vidunderlige kvinner -- som det er for en som skal løpe VM-100meter =) Det rare er at i det samfunnet vi lever i idag så er vi ikke kommet dit enda..... Men jeg tenker at det ikke trenger ta så lang tid før vi har slike steder som tilbyr den gravide unike treningsmuligheter HVa kan være viktigere ? Det å hjelpe, styrke og veilede den gravide kvinnen/ mannen slik at graviditeter blir så gode og behagelige som muligt --- DEt må ju være noe av det viktigste som finnes? Varm klem til alle dere Med ønske om at Du har det bra og at du får en flott fødsel Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138178757-maraton/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei! Er veldig enig med deg, her hvor vi bor har vi ikke engang tilbud om fødselsforberedende kurs. Ellers tror jeg at man kan gjøre mye med litt egeninnsats, men det skorter gjerne på motivasjonen (snakker for meg selv!), så å være flere sammen hadde vært bra! Takk og pris for internet, forresten, mye flott informasjon her. ønsker deg en flott fødsel i retur;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138178757-maraton/#findComment-138179358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå