Gå til innhold

Jeg er ikke gravid... (denne gangen heller...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei verdens beste jenter! -og nye og gamle venniner:-)

Jeg er ikke gravid... :-(

Ettersom jeg går til behandlig på Rigshospitalet i Kbh på avd for gjentatte aborter, i tillegg til det jeg får på Nordica, var jeg der torsdag for å få mere immunglobulin (antistoffer) og pga min tvil fikk jeg tatt en ny HCG test. Resutatet var 3... på RD14.

Det som skjedde på Nordica var en katastrofe!

Jeg kom inn der mandagen på RD11 og spurte om jeg kunne få en BP da jeg jo ikke kunne vente helt til den 7.juli (pga egen ferie). Testen var positiv kunne hanselv lese på den der brikke (lignet de testene vi tisser på). Jeg kom igjen neste dag for å se om den var blitt mer positiv - og det var den! Jeg er selvfølgelig opptatt av HCG tallet, og det sa han var 25 på RD11 og 100 på RD12.

Hmmmm... Dette er merkelig - jeg har aldri fått så runde tall før, og har han blandet testene?? - for hjemmetestene ble jo bare svakere og svakere...

Onsdag morgen ringer jeg selvfølglig inn for å konfrontere han med dette. Jeg får snakke med en av sykepleierne og forteller mitt ærend. Hun bekrefter for meg at tallene ikke kommer før kl 13.00 denne dag! og hun gir meg rett i at det resultat jeg fikk dagen før var noe sludder fra hans side. Jeg ringer tilbake kl 13.00, snakker med han, som er meget kort i tlf. Tallene fra labben er 50 og 125 (fortsatt like runde....) og de tall han ga meg dagen før var "skjønnsmessig" - han har bare sett på strekene på den der brikke som ligner våre hjemmetester og vurdert det til noe...! Forbanna narr! Vel torsdagen fikk jeg tatt en "or'ntlig test på riget og der var resultet kun 3...

Jeg lar meg ikke knekke, jeg fortsetter og skal faktisk kjøpe en 3-pack til hos Nordica... Hanselv er faktisk super til å ta egg ut...

klem fra en lettere irritert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen :o)

Dette er faktisk helt hårreisende!!! Helt utrolig, men ikke uventet heller, dessverre. Har selv erfart at han er altfor stor i munnen...

Allikevel må vi bare innse at Nordica har oppnådd best resultat for oss her i anonimo-hjemmet; gravid på 1. forsøk - endte med ma og dagens voksende mage som nå er kommet til 2. trimester. Det er milevis unna det Riksen klarte med de offentlige forsøkene...

Godt at du har kampviljen i behold og ikke gir deg! En dag vil det også bli din tur!!!

Klem fra

Skrevet

Hei Snoopi!!

Tusen takk for svar og oppdatering, har tenkt på deg hele helgen, men hadde jo håpet jo du skulle fortelle at "JA, jeg ER gravid":)) Men jeg er sikker på at den meldingen kommer fra deg en vakker dag, flott og sterkt av deg at du ikke gir opp!

Fy og uff for en opplevelse på Nordica! Skjønner ikke at dr. Lindenberg ikke kunne legge seg flat og beklage at han hadde tatt feil, det høres ut som om han prøver å ro seg bort... Alle kan jo begå en feil, men da er det jo greit å være litt ydmyk og prøve å unnskylde og trøste og ikke kjøre på slik det høres ut som han gjorde. Synes det virker litt arrogant faktisk. Tenkte meg at dr. Lindenberg var veldig klar over hvilken stor belastning det er for oss å gå gjennom dette fertiliseringsopplegget gang på gang. De gangene jeg har snakket med ham har han egentlig vært veldig all right og ærlig, og sa bl.a. rett ut at han ikke trodde vi hadde så store muligheter for å lykkes. Bedre å få den sanne beskjeden enn en masse tullball og falske forhåpninger. (Likevel lykkes de altså i å hjelpe oss på Nordica til slutt, så de er jo flinke, stort sett. Jeg er snart 23 uker på vei)

Klem fra

Emiliten

Jeg synes så synd på deg etter denne unødvendige runden med stor skuffelse. Gråt ut og løft så hodet og se fremover og tenk at SNART så er det deres tur!!

Jeg krysser alt som er å krysse for deg og ønsker deg en deilig sommer med lyse varme netter og behagelig liv:-)

Skrevet

trist at det var sånn det ble...

Skrevet

For en forferdelig opplevelse! Legen burde i det minste ta seg tid til å forklare feilen som har skjedd....utrolig at de ikke tar mer hensyn til situasjonen deres. Vanskelig å takle nedturen, men det virker som om du tar det bra etter forholdene og at du er klar til neste forsøk. Ønsker deg lykke til!

Gjest lille fiol
Skrevet

veldig trist at dere ikke lykktes. lykke lykke til med dine neste forsøk, alt godt til dere - det fortjener dere virkelig. vet at du har vært med i dette gamet lenge, det har jeg også, og det er noen tøffe tak vi må gjennom. er på rd 7 i dag på vårt 6 og definitivt siste forsøk.hadde en kjiiip ma i fjor. vet ikke om du husker meg men jeg husker hvertfall deg :))

Skrevet

Takk for støtten, jenter:-)

Jeg er klar for neste runde! Og selvfølgelig skal vi lykkes! Jeg har ennå et par år på meg (hvis det er det som skal til...) Ja, Lindenberg fikk en skramme i lakken der, men han er god til det han gjør og bør ikke legge seg borti jobben til sykepleierne!

Det er herlig å lese at du er så langt på vei, Emeliten!

lille fiol - selvfølgelig husker jeg deg - og all verdens hell og lykke denne gangen:-) Krysser fingre og tær for dere!

klemmer fra

Skrevet

Uff blir lei meg når jeg leser dette, men samtidig så er du jo så tøff og klar for nye runder.. er helt utrolig!! Du er sterk, men som jeg også alltid har sagt ,den som gir seg har tapt.. så etter 11 år 4 ivf så sitter jeg her 13 uker på vei, et mirakelbarn som ble laget uten andre til stede bare min kjære og meg hihi...

Godt du er tøff og står i mot andre feil... jeg vet at du en dag vil lykkes, for mennesker som deg lykkes, fordi de virkelig fortjener det!!!

Og jeg krysser alt jeg har for deg.. kleeeem og god sommer snuppa...

Skrevet

Takk Tullemor!

Det er jo et mirakel det med deg:-)

Ja, den som gir seg har tapt! Jeg er en vinner:o)

Sommerklemmer fra

Skrevet

Trist og høre at du ikke lyktes, Snoopi:(((

MEN man kan ikke gi opp!! Helt enig med deg; den som gir seg har tapt! En eller annen gang skal og vil det lykkes!

Klem fra

Skrevet

Hei Snooopi!

Så veldig leit at det endte som det gjorde.

Utrolig provoserende den historien med tallene fra lab'en!

Bra du ikke gir deg og står på videre! :-)

Trøsteklem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...