natalina Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 gammel bebi? Jeg skal ut og fly og må ha noe som jeg kan bære hun i ? Har hørt at Baby Bjørn ikke er noe bra..
Bergene Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Jeg ville sjekket ut maduca, kan kjøpes hos lotusbarn.no. Enkel og grei for nybegynnere og rask å ta av og på.
Yo&La+spire Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Til flyplass vil eg anbefale enten formsydd (f eks ergo eller manduca) eller meitai. De er enkle å ta på og man kan bære barnet lenge dersom det skulle vere nødvendig (både behagelige for den som bærer og for barnet). Sjal kan ofte bli litt vanskelig og knotete på en flyplass, spesielt om man ikke er vant til bæretøy fra før. lotusbarn.no og vidunderbarn.no selger både formsydde bæreseler og meitaier.,
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Jeg er fan av Patapum!! Rimeligere enn Ergo og Manduca. Brukes fra 5 mnd til 18-20kg. Kan bære både på mage og rygg. Jeg kjøpte på Alveslottet.no. Dotedot.com har også! Ellers sjekk tettinntil.no for beskrivelser og oversikt over forskjellige bære produkter! Lykke til!
Tromsøjente Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Jeg anbefaler mei tai babyhawk...kjempegod å bære i, lillepia elsker å bli bært i den, + at man kan designe sin egen på babyhawk.com. Anbefales på det sterkeste!
Kjukka Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Hvor det står at Baby Bjørn er så mye dårligere enn de andre ? Jeg har alltid lurt på det...
Yo&La+spire Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Det står ikke direkte at babybjørn er dårligere enn andre bæreseler, men det skilles mellom ergonomisk riktige og ikke ergonomisk riktige bæretøy. Babybjørn er ikke ergonomisk. Undersøkelser viser at ikke ergonomisk bæretøy kan belaste hofter og ryggen til babyen på en uheldig måte dersom de brukes for mye (derfor anbefaler en ikke å bruke babybjørn mer enn 3 min av gangen, i motsetning til f eks meitai som ikke har noen tidsgrense). (skal få tak i linker til disse undersøkelsene senere, så kan du lese mer om du er interessert;)
Kjukka Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Ja, bare gi meg linkene du... har alltid lurt på om det er dokumentert at BabyBjørn er såååå mye dårligere enn f.eks. Mei Tai. Jeg har selv både BabyBjørn og Mei Tai, og jeg synes at Mei Tai`en er helt grusom å bære i...
kitty08 Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Jeg fløy nettopp, og hadde 4 t på heatrow. Brukte babybjørn, og det funket kjempefint. (har ikke prøvd noen andre). Det som er vanskelig med reisingen (for oss) er at det ikke er noen god plass for babyen å sovne (sover normalt bare i seng og vogn), men hun sovnet faktisk i babybjørnen, ellers hadde det vært en marerittreise ;-). Det som er fint er at du kan ha ham/henne utovernår hun er våken og vil se på ting (flyplasser er supre for de små sånn sett)og innover når de skal sove.
Kjukka Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Ja, og Mei Tai`en er helt umulig å ta på seg alene... iallefall om du vil ha ungen på ryggen... og jenta mi er såpass gammel at hun ikke er interessert i å ligge inn på kroppen min, når jeg har den på magen... Jeg skal reise til Oslo alene med snuppa, og det er uaktuelt å ha med seg Mei Tai`en... Da må jeg jo spørre vilt fremmende mennesker om hjelp... Ja, veeeeeeeldig akutelt
Yo&La+spire Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Eg kan godt legge ut linkene, men det virker som om du har bestemt deg for at meitai er dumt og BB bra allerede, og at du spør bare fordi du ikke tror det finnes noen dokumentasjon...beklager om eg tar feil, men det er det er ser i det du skriver. Meitai er ikke umulig, har aldri hørt om noen som ikke klarer det, men kansje de fleste andre er interessert i å gjøre en innsats for å få til det som faktisk er best for barnet? For de fleste handler det ikke om hva som er best for seg selv, men hva som er best for barnet. Ikke det at BB tar livet av noen, men den er veldig begrenset og kan vere skadelig for barnet dersom den brukes utover tidsbegrensningen....
Kjukka Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Jepp... jeg vil kun se den dokumentasjonen, eller er det bare noe dere her på DiB har funnet ut er noe dritt ? Og at du insinuerer at jeg ikke vil det beste for barnet mitt, er direkte ufordragelig... Herregud!
tri smi kinisiri Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Beco butterfly er god! Formsydd og grei å få på å egenhånd! Kjøpte min på en dansk nettside. Google Beco, så finner du nettbutikker som selger de! Kul design på de også!
Kjukka Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 tri smi kinisiri: takk... er noe slikt jeg har leta etter, da jeg synes at mei tai`en er utrolig klumsete å få på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå