Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Noen som har erfaring med kjøp av vogn fra pingpong.online.com? Hvordan er det med toll/moms på vogna? Vurderer å kjøpe vogn og utstyr til litt over 6000, kommer det automatisk regning for toll/moms?
Ophelia & Jr. Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Kjøpte ikke fra Pingpong, men fra babyonlineshop.de. De trakk fra tysk moms, så betalte vi varene der. Ca tre uker etter vi hadde fått varene kom det regning fra tollvesenet med den norske momsen + tollavgift.
Becca m/lite knøtt Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Hvor mye betalte du i toll?? Ifølge tollvesenet sine sider er det ikke toll på barnevogner/utstyr... Lurer også på å handle der, barnevogn med fullt utstyr og barnesete med base ble jo billigere enn bare barnevognen koster her hjemme jo.
Ophelia & Jr. Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Tollgebyret var på 157,- kr. Om det egentlig skal være toll på barnevogner/-utstyr har jeg ikke greie på...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Når du registrerer deg på siden med adresse i norge forsvinner med ett moms på alle produkter på siden. Det er det totale beløpet av div produkter du blir trukket fra på pingpong + frakten. Jeg måtte cashe ut momsen på posten når jeg skulle ha ut pakken jeg fikk. Så det regnes ut automatisk. Det blir et tollgebyr men det er ikke reell toll, det er prisen de tar fra tollkontoret for å gjøre dette utregningsarbeidet.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Momsen er vel 25% av det man har betalt inkl porto? Det er ikke toll på barneutstyr, som f.eks på klær (10,3%). Et tollgebyr kommer i tillegg, jeg har lest at det er på 197kr.
Eline på vei med nummer to Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Fortollningsgebyr er ikke det samme som toll, fortollningsgebyr er det som posten/dhl/ups/osv tar for papirarbeidet det er å kreve inn moms (og toll dersom det er en tollpliktig vare).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå