Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har så lyst på en vogn som har disse småhjulene fremme (ala Bugaboo), og synes at det etterhvert er flere å velge blant. Ønsker IKKE trehjuling. Samtidig vil jeg at vognen skal være: lett stødig god bag som ikke er for lav god på grus og grovere underlag (et must!!!) romslig sittedel Kan noen av dere med erfaring hjelpe meg? Selv er jeg helt grønn når det gjelder vogner.
snartmammapåny Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Vanskelig kombinasjon med små hjul framme og god på grus og grovt underlag. Vogner med slike hjul er vel ikke laget for denne typen trillig, men heller laget for et helt annet bruk... Derimot så kan man kjøre med de store hjulene først på bugabooen da, så da kommer man seg jo fram. Så for din del da så blir det et must at du kan endre kjøreretningen ved å slå over styret. For da å kunne trille med de store hjulene først. Men 100% ideel på grus og grovt underlag blir nok denne typen vogn aldri pga de små hjulene og begrenset demping. Jeg har selv bugaboo, og elsker vogna. Men av helt andre grunner enn at den er god på grus;) For det er ingen trille på grus vogn. Det går for et lite stykke, men jeg tar en annen vogn om jeg vet at jeg skal trille mye på grus (fx emmaljunga edgen min som er nydelig også på grus, romslig bag og sittedel, men dog kjempe tung.) Lykke til med valget;)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Du har selvfølgelig et godt poeng der, Klua. Tenkte kanskje at noen av disse vognene som har små hjul foran, men som dog er litt større enn Buggisen sine kanskje kunne være noe bedre...? Synes bare slike vogner er så tøffe å se på, selv om jeg forstår at det kanskje ikke er akkurat DET en bør gå etter når en velger vogn :0) Noen flere som har tips til gode, lette vogner uten et for traust utseende? IKKE trehjulinger
engletrollet Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Maxi cosi Mura har store svingbare hjul framme, den er vel ganske tøff? Ellers så har emmaljunga (eller hadde egentlig, den er vel utgått nå i 09 kolleksjonen) City Jet som er veldig god på de aller fleste underlag. Kan være cerox 360 fra samme produsent også hadde vært noe? Den har vendbart styre. Hjulene er en del større enn Buggis sine. Teutonia har Mistral S som også har vendbart styre, men må innrømme at jeg ikke synes standardhjulene til Teutonia er så veldig gode. Men de har vel flere hjulvalg, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Tusen, tusen takk, engletrollet! Du er et orakel når det gjelder vogner, tror jeg. Nå har jeg mange gode tips til vogner som jeg skal se på i morgen. Du har gjort dagens gode gjerning!
Larviksjenta. nr4? Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 brio har også kommet med en helt ny en med slike hjul. emmaljunga sin 360 er veldig god.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Maxi Cosi Mura 4 har høyere bag enn Bugaboo + større hjul foran + 4 hjul (svinghjul foran). Hjulene foran kan låses (slik at de ikke svinger) om man skal trille på grus. Jeg har bestilt denne vogna. Hadde egentlig tenkt meg Bugaboo. Men synes bagen er alt for lav, og liker ikke de små hjulene foran. Tror jeg kommer til å bli kjempe fornøyd med Maxi Cosi Mura. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå