nasse@nøff Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Dere som bærer mye, hva gjør dere når dere er ute i varmen? Blir det ikke veldig varmt og klamt i sjalet? Da bør man vel bare være i skyggen når man bærer da? Har ei jente på 2 år og det er så vankelig å være mye ute når det er fint vær når vesla på 3 mnd er våken og urolig og ikke vil ligge i vogna i skyggen. Hun sover jo bare et par timer tilsammen hele dagen og da blir det ikke mye utetid på henne på 2 år. Før sov vesla mye mer og da gikk det jo fint. Noen råd?
Yrha Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Vi har aldri slitt med at han har vært for varm i bæretøy. På de varmeste dagene trenger de bare ha på en kortermet body inni sjalet. Du kjenner fort hvis du blir for varm, og om babyen er svett. Men det går nok bra
Yo&La+spire Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Snuppa sitter i bare bleia visst det er skikkelig varmt, og eg har aldri opplevd at hun har blitt for varm i sjalet. Viktig å huske på at det er et ekstra lag med tøy da, slik at du ikke har på for mye inni de varmeste dagene. Verre med den som bærer synes eg.... Visst eg skal gå mye rundt tar eg ergoen for den er litt luftigere enn sjalet. Det blir jo varmere for den som bærer fordi den må bevege på seg i tillegg (og fordi bæreren ofte må ha litt mer på seg en bare truse...hehe...).
nasse@nøff Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2008 Passer dere på å være mye i skyggen da? Eller går det fint i sola så lenge barnet ikke får direkte sol på huden?
Yo&La+spire Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Eg holder meg i skyggen visst snuppa sover....men bare fordi det sikkert ikke er så behagelig for henne å sove med sol i ansiktet. Sol på huden tenker eg aldri på, men snuppa mi er så mørk i huden at hun ikke blir brent....Altså, siden hun er så liten ville eg nok holdt henne i skyggen så mye som mulig ja. Evt. dekket til med et tynt lag klær visst det ikke er mulig å vere i skyggen....(huggalugs og babylegs dekker jo beina godt uten at det er strømpebukse. Synes de er veldig praktiske...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå