Gå til innhold

Bæring i sjal/sele ute....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bærer mye, hva gjør dere når dere er ute i varmen? Blir det ikke veldig varmt og klamt i sjalet? Da bør man vel bare være i skyggen når man bærer da? Har ei jente på 2 år og det er så vankelig å være mye ute når det er fint vær når vesla på 3 mnd er våken og urolig og ikke vil ligge i vogna i skyggen. Hun sover jo bare et par timer tilsammen hele dagen og da blir det ikke mye utetid på henne på 2 år. Før sov vesla mye mer og da gikk det jo fint. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri slitt med at han har vært for varm i bæretøy. På de varmeste dagene trenger de bare ha på en kortermet body inni sjalet.

Du kjenner fort hvis du blir for varm, og om babyen er svett. Men det går nok bra :)

Skrevet

Snuppa sitter i bare bleia visst det er skikkelig varmt, og eg har aldri opplevd at hun har blitt for varm i sjalet. Viktig å huske på at det er et ekstra lag med tøy da, slik at du ikke har på for mye inni de varmeste dagene.

Verre med den som bærer synes eg....;) Visst eg skal gå mye rundt tar eg ergoen for den er litt luftigere enn sjalet. Det blir jo varmere for den som bærer fordi den må bevege på seg i tillegg (og fordi bæreren ofte må ha litt mer på seg en bare truse...hehe...).

Skrevet

Passer dere på å være mye i skyggen da? Eller går det fint i sola så lenge barnet ikke får direkte sol på huden?

Skrevet

Eg holder meg i skyggen visst snuppa sover....men bare fordi det sikkert ikke er så behagelig for henne å sove med sol i ansiktet. Sol på huden tenker eg aldri på, men snuppa mi er så mørk i huden at hun ikke blir brent....Altså, siden hun er så liten ville eg nok holdt henne i skyggen så mye som mulig ja. Evt. dekket til med et tynt lag klær visst det ikke er mulig å vere i skyggen....(huggalugs og babylegs dekker jo beina godt uten at det er strømpebukse. Synes de er veldig praktiske...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...