Gå til innhold

Noen erfaring med ergo bæreselen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ergor bæresele. Lurer på om den er bedre enn baby bjørn? Når kan man ta ut nyfødtinnlegget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ergoen, men ikje så mye erfaring enda. da jeg bare har hatt den i 5dager. men di sier den er mye bedre en babybjørn.

tror du kan ta ut nyfødtinnlegget når babyen er 3mnd.... husker å ha lest at selen er kjempe god fra di er 3mnd og oppover, så regne med du kan ta ut innlegget da.

Skrevet

I motsetning til babybjørn er ergo ergonomisk riktig. Det betyr at du kan bruke den så lenge du vil om gangen uten at det skader babyens hofter og rygg. BB skal bare brukes 30 min om gangen. Barnet kommer også tettere inntil den som bærer slik at den blir mer behagelig. Du bærer mer på hoftene enn på skuldrene...

på vidunderbarn.no står det at ergoen kan brukes fra 3 mnd uten spebarnsinnlegg.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jenta mi er 3 mnd og to uker. Har prøvd å feste henne i ergoen uten spedbarnsinnlegg, men synes hun nesten må sitte i guttespagaten... Har den videoen som følger med, men der er barna større. Synes det er så vanskelig å se om hun sitter riktig eller ikke. Noen råd?

Skrevet

Er jo vanskelig å si om hun sitter riktig uten å se det, men hun skal sitte nesten i spagat altså. Det er hverken vondt eller skadelig for barnet. Dersom knærne er høyere enn rumpa og selen når helt ut til knehasene til babyen sitter hun nok riktig:)

Skrevet

Vi tok også vekk spedbarnsinnlegget omtrent rundt 3 mnd, lillegutt sitter nesten i spagaten så det er nok riktig.

Det er viktig at du dytter den biten rundt hoftene godt ned slik at den sitter på plass og at du stiller den spenna som går over ryggen (den du hekter på etterpå) riktig for deg. Om den er for høyt oppe vil du bli sliten i ryggen.

Vi bruker selen masse, den er kjempefin og lillegutt sitter så godt oppi der. Og det beste er at når du får den riktig på plass, så merker du nesten ikke at du bærer!! Ergoen fordeler så fint at det er en drøm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...