kokosyklus Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Du hadde kommet så godt i gang med fast føde på babyen din. Snuppa mi en 5 måneder nå og jeg begynner å blie sååååå lei av å amme at vi er nødt til å finne på noe her. Fra hun var 4 mnd forsøkte jeg risgrøt i en uke, uten hell. deretter maisgrøt i en uke, det var heller ikke noe særlig. Har ventet litt med grøt og gitt henne bittelitt most avocado med mm på dagtid. det svelget hun unna, men jeg har ikke gitt henne noen store posjoner. Denne uka startet vi med Hipp grøt med eple og pære fra 6 mnd. Den har sklidd unna de siste dagene, men jeg synes det er så vanskelig og det går sååå tregt. Nå ville hun ikke ha grøt heller. Det jeg synes er vanskelig er å time måltidet i forhold til søvn, pupp osv. i dag tror jeg hun først var for sulten, da hun var ferdig md puppen ble hun for trett, så jeg måtte legge henne for en ny lur. jeg blir så frustert! Så prøver jeg å ikke stresse med henne. Vil hun ikke ha tar jeg det bort, men det er et fryktelig nederlag og jeg blir så sliten og lei. Hva gjorde du?
kokosyklus Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 åååå, Det var veldig snilt:) Tusen takk!!
Linnea&Julie Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 heisann! Uff, ja syntes også det er vanskelig med denne maten,hehe Jeg begynte med velling i 4 dager først, da det gikk greit med magen så laget jeg grøt..har brukt rett over 1 mnd. med tilvenningen! begynte med grøt til kvelden, og fruktmos til lunsj i 2 uker, prøvde med middag, men brakk seg for det meste..ventet litt og prøvde igjen, og nå spiser hun middagen også! Jeg har heller ikke stresset med måltidene, vi har brukt laang tid mange ganger, og blir jo noe søl,hehe:) Etter 2 uker begynte jeg å gi grøt til frokost også. ( Hipp risgrøt med banan og fersken) Hun er kresen på den grøten..jeg må ha litt grøt og litt fruktmos/banan/ sviskemos på skjeen, da går det unna! Hun vet hvordan hun vil ha det, hehe;) Og hun spiser bare 40 ml grøt + 1/2 fruktmos, så det er jo bare halv porsjon til 4 mnd. Men foreløpig orker hun ikke mer.. Banan og vannmelon i babyfeeder synes hun er Nam,Nam Rutinene har igrunnen bare kommet av seg selv egentlig. Hun får grøt når hun står opp ca kl 9...har en formiddagshvil i 12 tiden, og får frukten til lunsj etter hvilen. Sover fra kl. 14- 16, middag kl 16 ca, og grøt til kvelds kl 19. Legger seg ca. kl 19.30 og sover til 09.00 uten mat!!! Kjempeflinke jenta mi ) slik er våres dager, hehe.. Jeg skal til helsesøster i morgen, så tenkte jeg skal høre om hva hun synes om denne "matplanen" Dette ble langt og rotete,hehe..må bare ha god tålmodighet og prøve seg frem egentlig!
Linnea&Julie Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 du må bare spørre om du lurer på noe mer, men er ingen ekspert altså,hehe ) har spørsmål selv som jeg håper å få svar på av helsesøster i morgen!!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Hei, blander meg litt inn her, men har du prøvd med velling da? Metter jo mer enn bare melk frem til du kommer skikkelig igang med grøt. Vesla mi liker grøten (både ris og mais) mye bedre når jeg blander inn noen skjeer med pæremos. Mmm..sier hun da. Ellers begynte jeg å gi grøt fast ca 1/2 time før kvelds pupp/flaske.
kokosyklus Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har forsøkt litt velling, men hun vil ikke ta flaske:) i det siste har hun vært litt småsyk og etter det har alle rutiner endret seg. På kveldene er hun veldig grinete, så nå har jeg blandet klar en liten posjon grøt som hun skal få til frokost. Tenker at jeg skyver denne posjonen til kvelden når hun er blitt skikkelig vant til å spise. .... nå har jeg forsøkt grøt til frokost. Fikk først en pupp, så grøt. Hva gjør jeg da, når hun bare skyver hånda mi vekk og griner?????? Jeg blir gal! For noen dager siden gapet hun høøøyt og spiste en kvart posjon uten å mukke. Jeg griner stille inni meg og banner. FAEN!' Så da gav jeg opp og ammet ferdig andre puppen for å gjøre et måltid ut av tragedien. Jeg forstår ikke.
Linnea&Julie Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 det eneste rådet jeg kan gi er å bare fortsette å prøve igjen i morgen å ha tålmodighet! Kanskje hun ikke enda er helt 100 % i form heller!?! Jeg gir vann til måltidet, kanskje hun vil ha det?! Liker hun fruktmos/ banan? Da kan du blande litt i grøten eller gi det litt ved siden.. Det gjorde jeg!Det er ikke lett det vet jeg, men det kommer seg! Bare tenk på alle de "rare", nye smakene de kjenner! men det går på tålmodigheten løs mange ganger,hehe..
kokosyklus Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2008 Jeg var så frustrert i morges:) Jeg stresser veldig frodi jeg er så lei av å amme, men en slik innstilling kan jeg jo ikke ha. Da er det mye som blir tungt:) Fant også et lite munnskold rett bak munnviken hennes, så det kan jo være årsaken. Hun har nok en liten rest av viruset. istedet for å stresse noe mer har jeg bare kost med henne, og ammet når hun har hatt behov fro det.Gav henne en frossen melonbit å tygge på i et nett, det liker hun dritgodt og tygger vilt. Hun fikk sleike på en banan jeg spiste også, hun likte det og. Banan har jeg gitt en gang før, men da sov hun så urolig natta etter + hun er vanligvis bittelitt ofrtsoppet så venter med banan. At hun ikke har bæsjet siden onsdag kan jo også være en årsak til dårlig matlyst, så det er mange ting so spiller inn. Prøver litt grøt igjen i morgen og forsøker å ikke legge alt for mye i det, så blir ikke nedturen så lang for meg. Beklager det frustrerte innlegget over her, det er egentlig ganske barnslig av meg. Jeg hadde bare sett for meg at det skulle gå så lett, men må bare ta all den tiden hun trenger. Jo mer jeg stresset, jo mer ukomfortable virket hun på puppen også, så ble hun sinna og skrek. Jeg vet ikke om disse tingene henger samme,men etter at jeg bestemte meg fri at jeg var gal og måtte roe meg, har alt gått så mye bedre:) Tusen takk for hjelpen, jeg får mye ut av det. Jeg har laget en fruktmos som ligger i fryseren, den skal hun få smake på i morgen:)
Linnea&Julie Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 hehe, bare greit å hjelpe Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier! Vi hadde det også sånn, spyttet ut, brakk seg og knep igjen munnen...men fortsatte bare å prøve litt forskjellig, og plutselig gikk det straks mye bedre Så Du er ikke alene om å føle som du gjør nei!! Du får holde meg oppdatert om hvordan det går etter hvert! Kjempemasse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå