Gå til innhold

Magen blir hard av ingenting - bør man ta hensyn til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og pusser opp her og der i huset, og jeg skal ikke gjøre mye før magen blir hard og rund som en ball. Ubehagelig. I går varte en runde med hard mage i over en halv time, så det er vel litt lenge for en kynner? Vanskelig å bevege seg fritt når den blir slik.

Det roer seg etter en stund om jeg slapper av, men gud så kjedelig og da blir ikke mye gjort. Er i finfin form og uke 26.

Med hard mage mener jeg at jeg kjenner livmoren strammer seg, ikke hard mage som ved vanskelige toalettbesøk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som kynnere. Jeg har vært mye plaget med dette i begge mine forrige graviditeter. Da strammer hele magen seg som en ball, og det er ubehagelig mens det står på. Men det er vel ikke noe særlig med så langvarige kynnere så tidlig vil jeg tro. Da er det nok best å ta det mer med ro, for å ikke fremskynde rier eller noe. Hadde kanskje ringt føden for sikkerhets skyld om jeg var deg, for å få sjekket at det ikke er noen fare.

Skrevet

Jeg er i uke 25 og opplever kynnerne mine på akkurat samme måte. De kommer ganske fort og da strammer magen seg så hard at det er utrolig ubehagelig. Det kan vare ganske lenge også.

Jeg har ikke fått høre at det er noe farlig eller noe jeg bør kontakte lege/jordmor/føden for... jeg prøver bare å heller ta det litt med ro.

Hvis du ringer føden, kan du ikke fortelle hva de sier om det så jeg også vet? :o)

Skrevet

Du bør være forsiktig så de ikke tar helt av. Det gjorde mine sist jeg var gravid - var da i uke 26-27 ca. Je hadde ikke hatt spesielt mye av de før jeg en dag fikk ganske mange - kontaktet føden og fikk kontroll - hadde ikke påvirket livmorhalsen, men fikk beskjed om å ta det rolig de neste dagene.Det gjorde jeg men to dager senere tok de enda mer av - var da kun 1-2 min mellom dem - da ringte jeg fastlegen.Fikk beskjed om å legge meg ned straks og være minst mulig oppe. Fastlegen hadde egentlig akkurat gått fra kontoret før jul,men fikk faktisk mobnr hans om det skulle være noe i jula - og selvf beskjed om at jeg også kunne gå rett ned på føden om det ikke roet seg for ny sjekk. Heldigvis roet det seg så lenge jeg lå i ro - så kom gjennom jula og fastlegen sjekka livmortappen i romjula - da viste det seg at kynnerne hadde påvirket den og at den var både bløt og kortere. Dermed ble det halvannen måned på sofaen og bricanyltabl for å roe ned kynnerne. Ble forberedt på for tidlig fødsel men slapp heldigvis det:) Men fikk respekt for mye kynnere da - spes om de kommer hyppig og er vanskelige å roe ned. Denne gangen blir jeg sykemeldt på dagen om de tar seg opp - for legen vil ikke ta noen sjanser.

En bør altså ha litt respekt for kynnere og ta hensyn til dem om de blir veldig hyppige - de kan gå over i rier. Lykke til og håper dine ikke tar sånn av som mine gjorde:) For hele dagen på benken i ukesvis er KJEDELIG!!

Skrevet

Oj, visste ikke det kunne bli så ille!! Skal være obs på det!

Jeg hadde dødd og jeg skulle bli liggende nå resten av svangerskapet. Syns det er ille nok at jeg har blitt 50 % sykemeldt ;p

Skrevet

Takk for svar. Går ut og skrur noen skruer nå og ser hva som skjer. Har akkurat fått poden i seng etter middag, lego og bad. Ligger ikke på sofaen i det hele tatt for tiden. Ikke en halvtime en gang. Her er det ting som skal gjøres 9-23 hver dag. Mannen er ute og renoverer hus, mens jeg tar meg av 2-åringen. Etter leggetid hjelper jeg til på huset enten inne eller ute.

Men blir jeg hard igjen, tar jeg kvelden.

Takk for gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...