Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde (betalt) barnevakt for første gang i går kveld.. da det kom til betaling sa hun at hun brukte å ta 100 kroner i timen! noe som i dette tilfellet ble 1800 kroner. hun kom klokka 7 i går kveld, ga sønnen min kveldsmat og stellte han for natta, å la han klokka ni.så sov hun hos oss å sto opp med banet imorrest å hadde han i en times tid på morran før æ sto opp, så satt vi å prata i noen tima før ho dro.

Hadde æ visst at æ måtte betale ho for timan ho lå å sov hadde æ jo vekkt ho når vi kom hjem å sendt ho hjem i taxi.

ka e en passanes pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere skulle avtalt pris før passet startet. Hvor gammel var hun?

Jeg ville nok ikke betalt mer enn 500 kr. Betaler hun skatt av pengene?

Men hva vet jeg. Vi har aldri hatt betalt barnevakt. Men jeg fikk ca. 20-25 kr når jeg var barnevakt for nabobarna for ca.18-20 år siden

Skrevet

Spent på å se hva som er vanlig - men 1800 kroner for en sovende barnevakt det hadde jeg ikke betalt. 500 kroner må vel være nok synes jeg, men ikke vet jeg. Det er jo masse penger for å være noen timer sammen med ungen, og for å ikke sove hjemme.

Skrevet

ja nu har æ lært at man skal avtale pris først. barnevakta e 20 år. æ e 22 år sjøl, så e vel 5-6 år sia sist æ satt barnevakt,da va det iallefall vanlig med mellom 200-400 kr alt ettersom kor lenge man va der. fikk 1000 krone en gang, men da hadde æ ansvaret for åtte unga i ett bryllup, å hadde brudeparet si datter om natta.

vi sa ifra at 1800 va for mye, men ga ho 1000 krone pluss taxi hjem, mest for at vi blei så satt ut av forventninga på 1800 krone!

ho forelte om en gang ho satt barnevakt i 2 tima å sa at ho sku ha 50 kr i timen, men at ho da fikk beskjed om at det va for mye. så sa ho at ho hadde tenkt "åja.. e ikkje ungan dine verdt mer enn som så?" så satt jo igjen med følelsen av at æ ikkje va gla i ungen min hvis æ ikkje ga ho det ho ville ha. :P

hadde tenkt til å gi ho 500 kr pluss taxi hjem. det syns æ nu e mer enn nokk.

Skrevet

1800kr for kun 1 natt er overdrevet mye synes jeg hvertfall.

Da jeg var barnevakt for 1-2år siden fikk jeg om regel 300-400kr for å legge + stå opp med barna.

1000kr fikk jeg for å passe 2 barn en hel helg, men det syntes jeg også var for mye og nektet å ta imot pengene!

Skrevet

For 10-12 år siden jobbet jeg i noe som het barnevaktsentralen. Ble fast barnevakt for mange gjennom denne formidlingen. Kravet der var en minimumsbetaling på 25 kroner timen. Noen ga 25 kroner, andre ga mer. Uansett ble det en del penger av det for meg som gikk på skolen da. Skjønner at satsen bør være høyere nå en del år etter på, men 100 kroner i timen den synes jeg var drøy!!! (og enda verre med betaling for sovingen.... regner med hun spiste hos dere også?!!!)

Skrevet

ja.. sa nu til ho at ho sku bare snike i allt av matskuffe å kjøleskapet å spise å drikke det ho hadde lyst på.

50 krone i timen syns æ e greit. men æ e litt for ordninga med "fastpris", trur ikkje æ satt å telte tima når æ va barnevakt på kvelden iallefall. man sitt nu bare å ser film å spis snop uansett!

jobba som "sommer dagmamma" for ei jenta for 7 år sia, da fikk æ vel 30 krone i timen.

syns det e stor forskjell på barnepass på dagtid og kveld/natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...