mammatilverdensskjønnestegutt Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Har en liten baby på 6 uker som fullammes, og skjønner meg aldri helt på den avføringen. Den skal være gul og kornete. Men hos oss er den veldig tyntflytende også. Er det vanlig, eller er dette diare? De får jo bare flytende føde så det virker jo naturlig at avføringen og da må være veldig tynn. Har prøvd å lese litt, men finner egentlig ikke noen gode svar. Til tider er jo avføringen grønn også, dette har jeg hørt kan komme av magevondt eller for mye tynn melk. Og slimete avføring det kan komme av noe de reagerer på, og noen sier det kan komme av for lite mat. Er det noen som har litt kunnskap om dette?
Hilde_85 Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 vet hvertfall at den er tynnflytende ja men det andre har jeg aldri hørt noe om
Tante Gustava Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Har vel ikke så fryktelig mye kunnskap om dette, men her er det også veldig forskjellig avføring. Noen ganger er den gul og kornete, andre ganger grønn på farge, andre ganger igjen litt slimete... Spurte helsesøster om dette (jeg hadde også lest her inne at grønn avføring kommer av for lite næring), hun sa at dette er helt normalt og ingen grunn til bekymring. (Og det er i alle fall ikke tvil om at gutten får i seg nok næring, han legger på seg godt over gjennomsnittet). Ellers så sa hun at så lenge han bare får mm så vil han verken få diare eller forstoppelse (er i alle fall veldig sjeldent).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå