AO3 Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Vi skal kjoepe stasjonsvogn, men vi venter litt med golden retriever foreloebig. Vi tenkte paa Toyota - men bare det er jo litt av en jungel. Jeg kjoerer Corolla stasjonsvogn paa jobb, og er fornoeyd med den. Men hva er egentlig forskjellen paa Avensis og Corolla, bortsett fra at Avensis tydeligvis ligger noe hoeyere i pris? Noen som har peiling, og har anbefalinger aa komme med?
Makko med to små gutter Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Hovedforskjellen ligger jo i at avensis'en er en god del større! Men for oss som har "golden retriever" er den desverre litt vel liten ;-) Vi har hatt en corolla og har nå en avenisis, og er veldig godt fornøyd . -Litt vanskelig å sammenligne en 96'mod og en 2007 mod av bilene, og corollan vår hadde ganske liten motor...ergo en ganske kjedelig bil å kjøre... Med mindre du er avhening av å lukeparkere i by (her i byen er "lukeparkerings plassene" nøyaktig like store som bilen), og økonomien ikke er veldig trang ville jeg valgt avensis. -med baby på vei blir bilen fort full! -Ikke nødvendig å kjøpe helt ny bil, -det gjorde vi, men det er morsommere å kjøre nå etter et år, enn i starten...
togutter-08og10 Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Corollaen er veldig mye mindre innvendig enn avensis. Det anbefales at barn skal sitte bakovervend i bilen til de er minst to til tre år. Det får du IKKE plass til i Corollaen, det er den store forskjellen for meg hvertfall. Bortsett fra større bagasjerom, større motor og høyere pris. Vi kjøpte ny bil for et par md siden og valget sto mellom Passat, Mondeo, Vectra og Avensis. alle disse er store nok til å sitte baklengs lenger enn til passert 0- 13 kg setet.
AO3 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2008 Takk for svar, begge to! Det med barnesete er jo viktig... Faar ta en titt paa begge bilene og se hva vi finner ut. Det er jo noe med aa ikke ha stoerre bil enn det man trenger, med tanke paa driftsutgifter og miljoet, men sikkerhet kommer uansett foerst. Noen flere som har erfaring?
peonererfine Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Vi har Corolla stasjonsvogn, 2003-modell. Veldig fornøyde. Prøvekjørte både Avensis og Corolla., og syns faktisk C. er mye lettere å kjøre, "lettere på rattet". Og størrelsesforskjellen er ikke så stor, faktisk (men dobbelsjekk hos forhandler, mener Avensis er litt lengre, rett og slett.) Ang. barnesete har vi 3 åring som sitter bakovervendt. Det går helt fint, har ikke plassproblemer (men ingen av oss er over 1,80 høye, da). ei venninne som har Avensis, lånte bilen min en gang, og skrøt av hvor god den var å kjøre...;-) Lykke til med valget uansett!
AO3 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2008 Jeg ser at Avensis har gjort det endel bedre enn Corolla i sikkerhetstester ogsaa... Foreloebig er det mye som heller mot Avensis, men vi faar teste ut begge bilene og se. Enig med deg i at Corolla er kjempegod aa kjoere, jeg liker bilen veldig godt, men jeg har ikke proevd Avensis enda.
togutter-08og10 Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Jeg gikk fra en bil i Golf størrelse til Passat for en månedsiden, det tok ikke lang tid å venne seg til å kjøre en bil som er ganske mye større. Vi bor midt i Oslo, så lukeparkering kunne jeg fra før. Jeg ville hvertfall valgt en bil med stor plass bak, hvis ma har råd selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå