Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Minien min er 6 uker. Når han var 14 dager drakk jeg 1 glass rødvin til mat, ventet i ca 3 timer og ammet som vanlig. Når han var 4 uker drakk jeg 1 og 1/2 glass rødvin, ventet i 6 timer og ammet som vanlig. Nå i ettertid har jeg lest at vi ikke skal drikke alkohol i det hele tatt de 6 første ukene!!!!! Uff, nå har jeg sååååå dårlig samvittighet! Tror dere jeg kan ha skadet babyen min?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Jeg drakk også alkohol flere ganger i løpet av første måneden, og ventet bare til alkoholen var ute igjen før jeg gav hun puppen. Hun fikk morsmelk på flaske mens jeg hadde alkohol i kroppen, og det gikk fint. Så lenge du venter mellom 2-3 timer pr enhet skal det ikke være noe problem. At man er anbefalt å vente med å drikke alkohol er fordi produksjonen ikke har stabilisert seg enda, og alkohol påvirker utdrivingsrefleksen osv. Om du har nok melk, og babyen din suger godt ved puppen er det bare å kose seg
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Det anbefales å vente til etter seks uker har gått også fordi nyrene til babyen ikke er helt ferdig utviklet enda. Dvs at de er svært ømfintlige ovenfor giftstoffer som alkohol. Og det kan være de ikke tåler alkoholen i det heletatt, selv den minste mengde. I de fleste tilfeller går det nok bra, men personlig vil jeg vente 6 uker for å være sikker. Og barnet ditt har det helt sikkert bra og har tålt fint de glassene du har tatt! Men vil ikke som anonym over anbefale deg å kose deg videre med alkohol de seks første....
Expat Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Gjort er gjort og spist er spist. Du ok blittelitt vin, du gikk ikke på fylla, liksom. OG det er helt annerledes enn om baby var inni, baby drikker promillen, det er jo ikke mye etter et glass vin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå