Gå til innhold

Gravid og røyking...!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei på 19 år som er gravid i 14 uke i dag, og røyker fremdeles, jeg har lest slutte røyke boken, fått sådgivning hos lege om dette, men jeg får meg ikke til å slutte, det er ikke så enkelt.. Jeg begynner å gfå litt mage ogå, så syntes det er litt flaut ogå og røyke da, skmmelig, men greier ikke å slutte.. Hadde jeg sluttet hadde jeg stresset meg opp å mye att jeg ville nok risikert å miste babyen min.

Venninden min har en unge på 5 år, når hun var i 3 mnd, så ble hun skikkelig kvalm av røyken og røyk lukta, skulle så gjerne blitt det selv, for er jo det beste for brnet mitt....!!

Noen andre som har det slikt??

Gjerne fortell litt, slik att jeg ikke føler meg helt alene som en gravid røyker.. huff a megen... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oddsen for å miste ungen (eller andre komplikasjoner) pga røyking er vel større enn oddsen for å miste den pga stress fordi du prøver å slutte å røyke, eller?

Du får lese noen av innleggene tidligere i forumet her, mange sterke historier.

Hvorfor klarer du ikke slutte? Hva er det som gjør at du tenner den neste? Tenk heller at du skal "holde opp", det er vanskelig å forestille seg at denne røyken er den siste du noen gang skal ta..

Lykke til med røykeslutt i svangerskapet.

Skrevet

hei!

er 17 uker på vei og røyker. har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg blir gravid, men jeg har ikke klart å gjøre det.

jeg røyker den mildeste røyken samt at jeg har trappet ned en del! :)

men jeg vet hvordan du har det, føler akkurat det samme.. det er flaut og man skammer seg..

det jeg sluttet med da jeg ble gravid det var (i forhold til røykingen) at jeg sluttet å gå med røyken, dvs at jeg sitter alltid og tar en røyk. går ikke rundt med røyken i hånda. det andre jeg gjorde var å slutte å røyke i leiligheten, eller nå røyker vi kun på kjøkkenet. det tredje er at jeg kun røyker når JEG er røyksugen, for vanligvis når man er sosial så røyker man mer.

dette har gjort til at jeg har klart å halvere røykingen min drastiskt!

pluss at man innser at mange av røykene man røyker i løpet av en dag er unødvendige faktisk!

dette ble litt langt men jeg vet hvordan du har det, jeg føler det samme selv og hvis noen av disse tipsene kan få deg til å føle deg litt bedre og kanskje kutte ned på røykingen!

skriv gjerne til meg igjen om hvordan det går/har gått!! :)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...