mamma sabeltann Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Trenger noen tips og råd. De mottas med stor takk Han er 3 år. Så for meg at denne sommeren ville det være fint å prøve å slutte Må ærlig si at dette syntes ikke mor er lett. Virker ikke som han kjenner at han må tisse? Han får et klistremerke for hver gang han er på do, noe som er kjempe stas, men dette medfører at han sitter på do hundre ganger uten at det kommer noe, og når det kommer noe så er ikke han på do........Noen gode råd?
LilleMann & meg. Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Hei. Kjenner til problemet... Vi bruker også klistremerker. Men han får kun merket om han gjør noe når han er på do og ikke bare for å sitte der. Han får også en stjerne for de dagene han klarer å holde seg tørr. Og etter noen tørre dager på rad blir det en overaskelse.. (så langt har vi ikke kommet enda da. hehe) Lykke til med bleie sluttingen....
Vertigo Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Vil han gå uten bleie, og gjør han noe da? Tenker bare slik at han kjenner at han blir våt, at det blir ubehagelig. Eller bryr han seg ikke om han blir våt? Om han ikke bryr seg, så tror jeg ikke jeg hadde stresset så mye med det riktig ennå. Hva med å sette ham på do med det samme han våkner om morgenen f.eks - da kommer det ofte noe. Men det må ofte være helt med det samme de våkner. Mange våkner av at de må tisse på morgnen, så det der om å gjøre å få tatt det før det kommer i bleia. Ikke så mye nyttig kanskje... Lykke til med å bli kvitt bleia!
tullemimor Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 hei! skjønner akkurat hvordan du har det!! vi holder også på med gutten vår nå, skjemmes over å si at jeg blir stresset...har jo regnet med tuuuusen uhell...men håpet liksom at det også skulle bli noen "gode" runder hvor vi rakk å komme oss på do. kjenner også igjen det der at det virker ikke som at han kjenner det selv at han må tisse - før det er for seint liksom! men jeg tenker som så, fram til nå har han jo gått med bleie. og han har jo aldri hatt behov for å tenke over når han må tisse/bæsje - hvertfall aldri trengt å holde igjen 20 sekunder slik at han rekker do'n. så det er forhåpentligvis bare en prossess, han må rett og slett lære seg hvordan å holde igjen! dette tar sikkert tid. så etter noen dager m mange uhell og 1 sukssess så satser jeg på at juli mnd er mnd for helt tørr på dagtid hvertfall! som jeg har sett andre si: tålmodighet! kunne gjerne tenkt meg høre mer fra andre som har vært igjennom denne prossessen også - hvordan gjorde dere det? tips og triks? tok det lang tid? hvordan va de første dagene/uka? lykke til mamma sabeltann!! klem!
mamma82til2 Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hei, syntes også det var vanskelig. Men det jeg gjorde var å kjøpe billige underbukser og lot sønnen min som blir 2 i september gå rundt med dem og tok han på do ca. en gang i timen. Og da kom d som regel tiss. Og da fikk han klistermerke. Han hadde jo noen uhell fordi han ikke helt klarte å kjenne at han måtte tisse. Men da han gikk rundt med underbuksene i ca to dager begynnte han da å kjenne at han måtte tisse kanskje pga at han så hva som skjedde da han tisset på seg. det tok en uke før vi faktisk kunne la han gå en hel dag uten bleie. Så det er min erfaring. Syntes også det føltes håpløst men det gikk til slutt.
mamma82til2 Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 sorry tenkte bare jeg skulle rette på meg selv han blir 3 i september
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå