Gå til innhold

Er det flere her som har "urolige ben" ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært plaget av dette lenge. Det kommer på kvelden og nå også på natten. Ta magnesium og E vit. samtidig var det rådet jeg fikk. Evit. er for at kroppen skal lettere ta opp magnesiumen. Det hjalp noe. Men man skal ikke ta magnesium etter uke 37 tror jeg det e,r så er kanskje litt sent for deg å starte?

Ellers så er jeg ofte best i bena hvis jeg har klart og slappe av i løpet av dagen og ikke gjort for mye. vet mange andre også blir værre av at bena er "trette".

Jeg hadde det mest på kveldene når jeg skulle sove...Dritirriterende!!

Men så begynte jeg å sove med en sammenrullet dyne mellom beina hele veien ned, altså slik at hele den ene foten fra låret og til føttene var litt hevet, og jeg syns det hjalp. Jeg går også med støttestrømper hvis jeg vet jeg skal stå eller gå mye en dag, og ellers prøver jeg å ha beina litt høyt og ikke stå/gå for mye.

Lykke til!

Annonse

Ja, jeg kjenner meg veldig igjen. Klarer ikke ligge i ro med bena om natten. Flytter på de støtt og statig og det knaser og knekker i knær og ankler :-D

Skal prøve tips om dyner og støttestrømper. Jeg har forresten hørt at støttestrømper kjøpt hos bandagist/helsebutikker er bedre enn de de har på apoteket...

Til Nicolay.

Man skal ikke ta magnesium etter uke 37 da det kan forsinke modningen til fødsel. Magnesium hjelper nemlig også mot mye kynnere, men kynnere er jo meningen at man skal ha på slutten da det er en forberedelse til fødsel. Er ikke farlig å ta magnesium etter uke 37 hvis jeg har forstått jordmor rett, men er godt å la kroppen jobbe som den skal på slutten :-)

Magnesium har hjulpet meg også så gruet meg litt til å slutte. Men jeg ble bedre som nevnt når jeg passet på å ikke bli for trett i bena.

Jeg har vært plaget av det samme. Spesielt når jeg skal legge meg el om natten. For meg har redningen vært å dusje beina i kaldt vann en god stund, til de ble veldig kalde. Det har "roet" de ned og det er blitt enklere å sovne :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...