Gå til innhold

hvordan fungerer fosterhjem igrunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde hvis noen ga fra seg barnet sitt så fikk de dem ikke tilbake men hadde en diskusjon med en vennnine og hun sa at det fantes midlertidige hjem? hva i alle dage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foster hjem kan være for en kortere periode eller over lang tid. Kommer and på hvorfor barnet ikke kan bo hjemme. Har selv en søster som bodde i ett noen år

Skrevet

Tja, hva om alenemor blir alvorlig syk f.eks? Mange alvorlige sykdommer man kan bli frisk av, så da må det jo gå an å få midlertidig forstrhjem?

Skrevet

så hvis vennina mi velger å gi fra seg barnet så vil hun få henne tilbake når hun ønsker? hørtes rart ut..

situasjonen hennes er slik at hun er alene, ung og føler seg veldig alene.. hun har begynt å slite med deprisjoner som ikke går ut over jentungen men hun er redd for at snart vil det si klikk i hodet og at hun kansje vil skade seg selv (men ikke barnet!!)..

sånn jeg har observert virker det ut som hun er lei av å være mor og ser ikke lykken i rollen:s

jeg prøver å støtte henne og gi råd men.. hva hjelp er det å få fra systemet i norge?

Skrevet

Det finnes godt med hjelp å få, og venninnen din kan absolutt slippe å måtte gi fra seg den lille. Det finnes støtteordninger for avlastning slik at hun slipper å ha alt ansvaret alene og kan få litt tid for seg selv i blandt. Og hvis hun snakker med helsesøster på sin helsestasjon så vil hun kunne hjelpe med å finne løsninger som passer din venninne. Hun vil også være der om hun bare trenger noen å snakke med, eller føler at hun gjør ting feil i forhold til småen og trenger å lære litt. Man kan jo ikke nødvendigvis alt bare fordet man er blit mamma, og det er lett for å føle seg litt usikker.

I tillegg vil jeg anbefale henne å snakke med fastlegen sin om å få søke seg inn ved Voksen Psykriatisk Poliklinikk (Vopp), siden hun har en liten er det godt mulig hun vil kunne komme raskt gjennom og få hjelp fra psykolog, psykiater eller psykriatisk sykepleier.

Håper du fikk noe ut av dette her, og lykke til til venninnen din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...