Gå til innhold

Bleieslutt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. har deres barn sluttet med bleier..???? Min sønn blir 3 i begynnelsen av september og tenkte jeg skulle bruke denne sommeren til å slutte med bleie.. Kjøte truser og boksere til han.. Storfornøyd, helt til han skjønte det var i steden for bleiene, da pakken han trusene i skape og sa de var for store gutter.. Vet du ikke skal presse de.. så får vel bare vente, hadde vært sååå greit å få han til å slutte no når det er sommer, ja ja, sommeren er ikke over enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Her en dag det var så varmt og fint, gikk han uten bleie også sa han at det kom bæsj, jeg løftet han opp, og sa at vi kunne ta det på do.Han satt på do i 5 min, og ingenting kom. Tror det gikk 3 timer før det kom i bleien til slutt. Han kan og sitte på do leeeeenge og når han går av, så tisser han. ror han får en sperre når han kommer på do, så jeg lar han styre det helt selv no en sun og ser om det blir bedre.

Selv om de flese av de han er med har sluttet med bleie, og jeg sier at de går å tisser på do, så sier han, men jeg tisser i bleien mamma.

Ikke like enkelt.........

Skrevet

vi brukte en uke på bleieslutt, han blir tre i august. Kjøpte klistremerker og noen premier og så begynte vi. Når han skjønte at han fikk klistremerke for hver gang han tisset på potte, gikk han rett ut på badet og tisset masse på potten.

Har hatt to små uhell og ett stort, så langt, men han både bæsjer og tisser på potte nå. Vi hauser det selvsagt stort opp og prater masse om hvor stor gutt han er og slikt, så det ser foreløpig greit ut.

..og så har han like boxere som pappaen, og det er jo EKSTRA stas, da!

Skrevet

Vi og har prøvd med klistremerker, men når jeg sier at han får et når han har sittet på do eller potte, så vil han ikke ha likevel.

Får finne på noe ennet lurt.

Han hater up and go bleier, så kanskje jeg skulle bare kjøpt det og se hva han sier. HIHIHIHIHI

Skrevet

Jenta vår har fått gå med truse hjemme i ett par uker når hun selv vil, og morningen for 2 dager siden dro hun av seg bleien og sa at hun skulle ha truse i barnehagen så da var det bare til å la det stå til. Har gått ganske greit, men de tar på hun bleie når hun skal ha hvilen sin.

Bæsje på do vil hun ikke ennå, har sagt hun skal få premie når hun gjør det så får bare vente å se. Hun bli 3 år i slutten av september.

Skrevet

Det er bare å stå på... Prøv å lokke igjen med trusene, si at han er stor nå, finn eksempler på andre barn han kjenner som har sluttet med bleier og prøv å motiver ham med det. Kanskje han har en kompis som han kan prøve sammen med? (egle dem litt opp til å bruke truser, skryte masse) Eller hva med bøker fra biblioteket som handler om barn som begynner med do/potte?

Man må gjerne gå noen runder for å få dem med på notene - det måtte vi ihvertfall. Snuppa mi er 2 år og 8 mnd, og har sluttet med bleier. Var mange ganger hun nektet truse, eller i det hele tatt å sitte på do. Hører mange si at man ikke skal presse barna, men tror ikke vi hadde kommet langt hvis hun selv skulle "finne ut av det". Så vi har snakket om do og bleier til det kjedsommelige, skrytt masse av henne hvis hun har prøvd, lokket og lurt litt.. Hatt premier klare, både klistremerker og godteri. Latt henne være med å kjøpe truser selv. Det er mange småting man kan prøve - og så er det å smøre seg med tålmodighet og ikke gi opp. Bruk sommeren og ferietiden til prøving og feiling! :)

Skrevet

Det er ikke helt enkelt dette - jenta mi på 2 år og 7 mnd har vært ganske flink i det siste og tisset mye på potte/do. Noen dager har det gått veldig bra og andre dager virker det som om hun glemmer det. I dag tidlig sa hun at hun ville ha truse på og ikke trusebleie(up&go) som vi har brukt en del i det siste fordi det er enklere av og på når hun skal på potten. Ja ja - tenkte jeg - hun har vært veldig flink i det siste, kanskje vi skal prøve igjen. Og lot henne ha på truse i bhg også, men tok med et par ekstra skift for forventet ikke at det skulle gå så bra. Men frøkna ble hentet med samme klær på som hun hadde da hun ble levert 8 timer tidligere. Så jeg ble kjempe imponert. :) Men i løpet av kvelden/ettermiddagen tisset hun en gang på potten og 2 ganger på gulvet :( Så går litt i bølger dette. Lurer på å prøve dette med klistremerker - kanskje det kan motivere mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...