Mimi82 Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Noen som har noen gode tips/erfaringer her? Feks hvilket merke som er bra, evt. butikker dere anbefaler osv. Lurer også på om det er forskjell på dynesett til seng og til vogn (tenker på størrelse). Er helt grønn på dette, som dere sikkert skjønner Skal ha januarbaby, så hadde blitt veldig glad for litt gode råd til hva vi feks bør pakke inn babyen i når han ligger i vogna.. Håper noen har litt gode råd til en fersking
Hikken Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har kjøpt en dyne som er 65x80 til vogn og vugge og en på 80x100 til å ha i senga. Kjøpte kunstfiberdyne på KID, var damen der som anbefalte det. Koster rundt 200 kr pr. dyne, i motsetning til babyshop som bare ville selge meg silkedyner til 800 kr... Madrassen kjøpte jeg på ikea, sultan drømma heter den vel. Kjøpte med overmadrass også, husker ikke hva den het.
Hikken Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Har foresten også fått en VOKSI ulldyne i str. 65x80, passer fint i vogna når det blir litt kaldere i lufta :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Forskjellig str på dyne som hun over nevner, men jeg vil anbefale dun. Jenta vår på 3 hadde syntetisk som førstedyner, men etter vi gikk over til dun er hun så mye mindre klam!! Anbefaler lammeskinn som "liggeunderlag" i vogna - da holder babyen seg plenty god og varm utendørs (om ikke du bor med hypermange minusgrader i nord/innlandet). Og ullpåkledning da ) Dundynene kjøpte vi på Living (men de selger merket fra Norsk Fjær/Nordisk Fjær (husker ikke helt hva de heter for tiden)) og er av ren, ny dun (dvs ikke gjenbruk av dun som kan være på mange "billigdyner"). En annen fordel med dun er at den har mer luft i seg og former seg bedre rundt baby, så ikke haugen på vogna blir så stor )
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Jeg anbefaler - Turiform dundyne 65 x 80 til vugge/vogn - og Turiform dundyne 80 x 120 til sprinkelseng. Jeg har handlet Turiform på Living. - Easykid dunpose til å ha i vogna på kalde dager. Fås blant annnet kjøpt på www.lilleprinsen.no har god erfaring med å handle der. - madrass og overmadrass fra www.dry.no overmadrass er i alle fall kjempegrei. Man slipper tisselaken fordi den beskytter madrassen under med at det er plast under den som kan tas av med glidlås, opvermadrassa kan vaskes på 60 grader, tromles men man tar av palsten og henger den til tørk. (tørker veldig fort, så den er klar til kvelden igjen om uhellet er ute) Fordelen er også at madrassen under blir så godt beskyttet at den kan brukes til flere barn uten at man trenger å være redd for krybbedød.
Mimi82 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2008 Tusen takk for kjempefine tips! Jeg har notert flittig, må vel ut og handle litt etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå