Gå til innhold

Etter rier etter sa ?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde sa i går og fikk narkose og utskrapning 23.30 i går kveld. Var 13 uker og 2 dager. Kom hjem fra sykehuset i dag, men på turen ( tar 3,5 t. )fikk jeg skikkelige mage smerter. Og har det enda. Er det normalt med etter rier ?

Føler meg helt tom nå, og det værste var å fortelle til de to jentene mine at vi ikke kommer til å få en til baby etter jul alikevel...Men de tok det pent foreløbig.

Fortsetter under...

trist å høre..

tror nok det er helt normalt med etterrier. Du kjenner vell igjen etter dine tidligere fødsler?

Jeg hadde selv en del etterrier, mista da jeg var like langt på vei som deg..Men jeg blødde ikke noe særlig allikevel.

Jeg mista en gang før. Da glemte jeg å ta det med ro etter utskrapninga. Og da fikk jeg voldsome smerter og kraftige blødninger.

Så om du ikke styrtblør, så er det sikkert bare vanlige etterrier...Ting skal jo på plass til sine normale størrelser igjen..

Men det største sjokket for meg var at melkeproduksjonen kom kraftig igang etter et par dager... Da følte jeg meg iallefall snytt når kroppen hadde tatt SA'en som en fødsel..

Ja hadde etter rier etter nr 2, men var ikke forberedt i d hele tatt denne gangen.Blør ikke mye...bare litt. 4 dager siden SA nå...Har ikke merket noe til melkeproduksjon heldigvis...d må jo være helt forferdelig.....Har tatt d helt m ro til nå...kjenner d fort hvis jeg står eller sitter mye...presser i magen og ned mot underlivet. Blir og fort svimmel.

Lurer på hvor lang tid d tar for kroppen å bli normal igjen etter dette...Fysisk. Psykisk vil d nok gå bra lang tid...kansje ikke før jeg blir gravid på nytt igjen.....

ser jo her på sidene at enkelte kommer seg fysisk på plass etter bare et par uker. Men jeg for min del, har nå ikke kommet meg fysisk på plass enda etter 10 uker... Akkurat som om kroppen enda går rundt å tror den er gravid. Jeg mister rett og slett ikke magen:( ergelig...og brystene er jo endel opphovna også enda.. så jeg treffer jo enda folk som enda tor at jeg er gravid...og DET sliter psykisk når folk kommer å klapper meg på magen- som er TOM- og gratulerer...

åneeei.....huff...d må jo være forfærdelig!! Men er litt derfor jeg ikke er klar til å gå ut å møte folk enda...har og litt mage enda..den er litt hoven, men brystene er normal igjen.Har lyst at alle skal vite at jeg har mista før jeg treffer de...for å slippe å få spørsmål.

Fikk sms 2 dager etter SA om jeg ville ha noen gravid bukser og topper...syntes mest synd på henne akkurat da....Måtte jo si hva som var skjedd. Er enda ikke klar å snakke "face to face" om dette, men får masse sms og hilsner på nett. Mye enklere akkurat nå.

Har du fått tilbake menstrasjon ? Lurer på hvor lang tid det vil ta for min del...sikkert forskjell fra hver enkelt.

Var du lenge sykemeldt?.

nei... ikke enda..

Jeg var ikke sykemeldt i det hele tatt. Dro på jobb to dager etter, da jeg skulle. Temkte det var best å komme rett ut i normalen med en gang. Men mine fantastiske arbeidskollegaer som er menn, hadde faktisk trodd jeg skulle ta tre uker. De ga meg blomster hver fredag etter de fikk vite at jeg var gravid, og fortsatte med det etter jeg mista også:) Ikke rart jeg vil jobbe for så omsorgsfulle menn:) Jobber på et lite kontor.

Annonse

å så hedig du var da =) snille kollegaer!!!

Jeg har en fysisk tung jobb, er kokk. Så mye tunge løft og stressa til tider. Vært sykemeldt snart 1 uke nå...skal ta helga enda til hjelp så får jeg se hvordan jeg føler meg da. Har mest lyst å komme tilbake i normalen, men syns enda d er litt tøft...

jeg syntes jeg hørte engang for mange mange år siden, at man skulle ta det med ro i minst tre uker etter en vanlig provosert abort. Så da gjelder det kanskje for oss soom har mista også...

Som kokk er det jo utrolig stressende og mye ståing også. Ikke noe særlig rett etter at du sikkert også har mista mye blod...Du kan sikkert med god samvittighet slappe av i tre uker for å være sikker på at kroppen har hentet seg inn igjen...

• 4 uker senere...

I dag fikk jeg endelig svar på hcg prøven..4 uker etter SA...Lå på 5, så nå er kroppen klar for å satse for fullt på et nytt forsøk =) Håper mensen kommer snart og da....re den jeg venter på nå...men har og et ørlite håp om å bli gravid så fort som mulig =) Noen som vet om det er større sjanse for SA hvis man blir fort gravid etter forrige SA ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...