Gå til innhold

Sydentur står for døren... Hva spiste dere når dere var i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menyen er vel ikke like spennende som ellers tenker jeg. Hvar spiste dere når dere var i syden? Gikk det mest i pizza og pasta? Noen gode råd om hva man skal holde seg unna?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har aldri vert i syden noen gang da, men vil jo tro at du kan spise det meste av mat. Bare pass på å vaske frukt og grønnsaker ordentlig, og at alt kjøtt er skikkelig gjennomstekt.

Skrevet

haha... sist jeg var ute og reiste var jeg i italia og da overlevde jeg på enkelte pizzaer og pasta. på hotellet serverte de pasta til alle måltider.

sist jeg var i syden overlevde jeg på baguetter med smør(fant et smør jeg likte... pålegg var uaktuelt) og pommes frites. men dette er fordi jeg er kresen og ikke fordi maten er dårlig.

det du skal holde deg unna er alt kjøtt som ikke er gjennomstekt og mat/is som selges på gaten. og ikke drikk vann fra springen. dette var det eneste vi fikk beskjed om å holde oss unna.

kanskje det står noe om dette på matportalen.no??

Skrevet

det er ikke noe problem, det går bare på skjønn..

jeg var i tyrkia da jeg var 28 uker på vei.

greit å holde seg unna det samme som her hjemme. sterk mat hvis du er plaget av halsbrann, og se ann resturantet litt, ikke spis på gatekjøkken liksom;)

så lenge du ber om kjøtt gjennomstekt går det nok bra;)

og ja, mye pasta, suppe, grønt og pizza. greit å spise mat som er lett fordøyelig;)

ellers må jeg bare si; få en erklæring av legen hvis selskapet du flyr med krever det, ellers slipper de deg ikke ombord på lange flyvninger. lurt å reise deg opp og gå litt, kanskje støttestrømper, og en pute til ryggen.

med helsekort og reiseforsikring er resten bare å nyte:)

god tur!!!!!

Skrevet

Var i syden da jeg var 16 uker på vei i forrige svangerskap. Man skal være forsiktig med grønnsaker og frukter der man ikke har garanti for at dem er ordentlig vasket (pga fare for toxoplasmose). Derfor ville jeg ikke spist rå grønnsaker og frukter på restaurant. Jeg ville også passet på at kjøttet var godt stekt, veldig godt stekt. Kanskje vært litt skeptisk til kylling (pga salmonella). Iskrem (av fløte/melk) vile jeg også holdt meg unna. Drikk kjøpevann, og vær NØYE med håndhygiene. Ha med deg spritsevietter eller hånddesinfeksjon av annen art når du er ute, kjekt dersom man ikke kan vaske hendene før måltid :)

GOOOOOD TUR :)

ps. husk støttestrømper på flyturen :)

Skrevet

Jeg spiser det samme son hjemme? så lenge man er i europa så er jo maten den samme, bare passer på å være ekstra nøye med å vaske frukt og grønt :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...