ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 er på landet nå, og legevakt med røntgen utstyr finnes ikke her da, men han lurte på om jeg kanskje burde få tatt bilde av nesen. Den er GANSKE hoven, ser helt fjernt ut, det er oppå neseryggen, og det gjør enormt vondt. Men som sagt, ikke noe slag mot nesen, det ble bare vondere og vondere og dagen etter det ble vondt, hovnet jeg opp og nå på tredje dagen er det enda mer hovent... tok crp, og ingen tegn på infeksjon i kroppen, legen så inni nesen, og bihulene osv var helt fine. nå,? hva sier dere,... noen som har hørt om sånnt? hva kan detr være tro? fikk voltaren av legen i håp om at hevelsen skal gå ned, og skal kontakte han om det ikke blir bedre... men han klør seg i hodet han også
Northernlights Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Ingen innvendig byll? Allergisk reaksjon? Inngrodd nesehår på innsiden? Kanskje du har slått deg i søvne?...det har jeg gjort noen ganger...
Northernlights Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Eller kanskje en edderkopp klatra inn i nesa di,og beit deg? Vet aldri..
sommer og sol:-) Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 myggstikk kanskje.. jeg fikk myggstikk på nesa på ungdoms skolen,ble sinnsykt hoven..og øm..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2008 hm... er ingen stikk på nesen da og ikke sånn vondt liksom.. men mulig jeg har slått nmeg i søvne, for det var vondt da jeg våknet, men både legen og meg selv mente at jeg virkelig BURDE merket et sånnt slag pga så hovent og vondt det gjør, noe jega da ikke har gjort. jeg har anakrofobia, og har tenkt panikk tanken, og du slemme som snakket om edderkopp!!! (hehe) men nå har nå legen sett oppi der med sånn instrument og kunne ikke se noen ting.. alt var "vel" men det føles som den er knekket, det er i beinet det gjør vondt, og det er beinet som er hovent på en måte. noen som har knekket nesen noen gang som har lyst å fortelle hvordan det "utarter" seg? men jeg har heller ingen blødninger... så, det hører med til historien at jeg var lagt inn på sykehus i forige uke om det skulle være relevant, med en diger infeksjon i halsen.. legen vil jeg skal ringe opp på den avdelingen jeg var innlagt for å spøre de hva vi/han skal gjøre.. (om det ikke er bedre til i morgen) mystisk tusen takk for svar forresten:))
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2008 du slemme var jo deg det northernlights.. hihi:) nei, lurer på om jeg skal ringe sykehuset og snakke med de? hadde dere gjort det? de sa da jeg ble skrevet ut at jeg måtte ringe om det "skjedde" noe... men... vet ikke jeg
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2008 du northernlights? hva tenkte du på med allergisk reaksjon? har jo vert stappfull i medisiner siste ukene.. kan det være noe sånnt liksom? men rart det kommer nå da, og ikke før.. tror kanskje egentlig ikke det har noen sammenheng med sykehusoppholdet jeg da men..
Northernlights Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Bløt hud hovnes opp først når man er allergisk. Slimhinnehud? Aner ikke hva det kalles, enda jeg burde visst det..men det er mange år siden jeg gikk på skole, så jeg skylder litt på det... Inni nesen er det bløt hud, og inni munn og svelg likedan, og det kan hovne opp ved allergiske reaksjoner. Men det kan jo være at det du hadde i halsen, har spredd seg opp i nesehulen?
Northernlights Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 ...sorry om den edderkoppen ;o) Men det er jo sant; man kan bli bitt av småkryp på natta. Har du dyr,kan du ha blitt bitt av loppe,også..bittstedet kan være usynlig for øyet, men hovne opp noe forferdelig når man er allergisk.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Gubben fikk en gang en monster nese... Var en betent kvise. Kvisa kom aldri frem, men nesa va diger og rødt og kjempe vond.
3b@rnsmor-30* Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 søstra mi hadde noe liknende en gang, da fikk hun penicillin... for det var en infeksjon av noe slag....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2008 huff... ikke mere penicillin... sluttet jo på kuren min igår, og det har vert en hestekur uten like. Derfor (for å utelukke mere infeksjon) tok legen crp prøve, og jeg hadde crp på under 5 sa han:) hehe, men jeg begynner å tro på at jeg kan ha slått meg i søvne, dunket meg borti sengekanten eller noe, for det var jo på morningen for et par dager siden jeg hadde vondt, helt uforklarlig... uffet meg flere ganger i løpet av dagen og sa til familien at jeg lurer på om jeg har fått meg en på tygga.. hehe, men det ble jo bare verre og i går begynte jeg å hovne opp (som sagt) nå i kveld har jeg begynt å få blå/mørkerød farge på neseryggen også. Fått skikkelig brei neserot som ikke passer til fjeset mitt i det hele tatt. Ligner på mannen min sin nese, fin den, PÅ HAN ikke på meg. Fant plutselig ut at jeg er veldig glad i nesen min som den er:)) hehe, er alltid sånn: det er aldri så ille det ikke er godt for noe.. men faen, tro om jeg har knekket nesen i søvne?? eller forstuet den da kanskje? hehe.. skal vertfall se i morgen nå, er det like hovent og vondt ringer jeg bare sykehuset siden det er "doctors order" ja, tenk om det er kvise da.... hehe huff den må være en byll av en kvisse vertfall. Men kanskje den "bor" inni beinet? for det er beinet som er vondt.. næh, tror jeg har kakket meg i søvne, må bety at jeg sover svært tungt det da... ? hehe er vertfall nytt for meg:)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Du har ikke fått deg skeiv neseskillevegg...? Jeg har knekt nesa og det gjør dritvondt. Nesa var rød, blå, lilla, grønn og ble værre og værre etter hvert som dagene gikk. Da var ikke bare nesa vond, men ut på sidene også. Men som regel skal det vel en real smell til for å knekke nesa.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 Og blødde som en gris forresten da den knakk. Sånn at det rant blod..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2008 åkei, derfor tror jeg jo ikke jeg har knukket den da, har jo ikke blødd en dråpe, og legen kjendte på beinet i fjeset, eller skinnbeina, vet ikke, men det gjorde ikke vondt. Bare j... vondt på selve nesen. Og vondt hver gang jeg hever øyenbryna når jeg snakker, eller gjør en eller an "grimase" mens jeg snakker, så går rundt med "stone-face" for å unngå vondt hva mener du med skeiv neseskillevegg?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 5. juli 2008 #16 Skrevet 5. juli 2008 At den "veggen" mellom neseborene er skeiv. Altså har flyttet på seg... Det kan faktisk skje plutselig. Men tror det ofte kjennes som om man blir tett på den siden hvor det er blitt mindre plass. Det blir trangere om du skjønner.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. juli 2008 åja, tror ikke det er det heller nei, legen tittet inni der og alt var "som det skulle" bortsett fra oppå nesen, men satser på det ordner seg selv... må jo det. gidder ikke noe mere "drama" nå. fikk piller (mer piller, piller,piller og atter piller) så får håpe det heler seg
Leirha Skrevet 5. juli 2008 #18 Skrevet 5. juli 2008 Kan ikke være at du har fått et slag av samboer/mann når du sov da? Uten å merke det? Altså misforstå rett da, at han har slengt armen på deg i søvne. Kjenner en som brakk et ribbein på den måten ser du.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 5. juli 2008 jo men det som er så rart, er at jeg har sovet alene i sengen disse nettene her (vi er på ferie hos mine foreldre, og har med alle tre ungene, og har gjort det sånn at mannen min og sønnen sover i en dobbeltseng, jeg sover i en annen, med minstejenten i reiseseng ved siden av sengen, og store jenten sover inne hos bestemor og bestefar....) så... må være selvskading dette da... hehe
Leirha Skrevet 5. juli 2008 #20 Skrevet 5. juli 2008 Der har du det...I ren frustrasjon (over ujent årsak) har du nok stanga hodet i veggen i søvne!
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 5. juli 2008 #21 Skrevet 5. juli 2008 Om det er oppå neseryggen, der det er bein kan det jo ikke være bløtvevskade. Men er den rød? øm? Er det bare vondt fordi den er hoven eller er det veldig ømt som om du hadde fått noe slag i nesen? Om du har fått en stoor kvise så blir jo det ømt og vondt og ta på, og veldig rødt. Blåmerke? Er det noen fargeforskjell akkurat der du er hoven? Ble mange ? dette
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #22 Skrevet 5. juli 2008 ja, på neseryggen, ikke bløtvev der. og over hele neseryggen om du skjønner, så "bredden" er noen cm, og helt fra der beinet starter, til helt opp mellom øyenbryna, hele nesebeinet om du vil. ikke vondt bare for den er hoven nei, men kjennes ut som jeg har tryna lang som jeg er, og landet med nesebeinet på kanten av et bord eller lignende, så ja, kjennes ut som om jeg har fått en jævlig knallert midt i trynet. var vondt i et helt døgn før hevelsen kom ikke vert særlig fargeforskjell, ser helt vanlig hud ut, men bare hele nesen, eller bare der beinet er, er større, fått en slags "negernese" (unnskyld om jeg støter noen!!! men beste måte å beskrive på.. sorry på forhånd) men i ettermiddag, hadde jeg blitt blåli/mørk rød på hver side av nesen, ganske svak fargeforskjell, men som når en har ringer under øynene liksom, sånn mørk, og som et par streker på skrått fra neseryggen ned mot ansiktet liksom, men ikke veldig stor fargeforskjell, bare det at det for første gang synes en viss fargeforskjell nå tror jeg jeg svarte på alle ? dine, og er spendt på hva du "konkluderer" hehe jævlig vondt enda, knasker voltaren. I følge gubben er jeg enda mere håven nå i kveld...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #23 Skrevet 5. juli 2008 siden alle skal signere på hvor mange barn de har akkurat nå, må jeg dytte, sånn at hun som er så kald at isen blir sjalu, ser at jeg har svart henne;) hehe
Miramor Skrevet 5. juli 2008 #25 Skrevet 5. juli 2008 Du har ikke vært hos tannlegen i det siste og fått bedøvelse? En jeg kjenner så ikke ut etter bedøvelse, hovnet opp rundt nesepartiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå