Labambie Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Hei! Jeg ser på deg som "bære-guruen" her inne,så om du har tid å hjelpe meg litt? ;-) Du var så snill å hjalp meg når jeg fikk mei-tai'en min.. Uansett,den har ikke blitt brukt. Grunnen til det er at jenta mi setter i et hyl når hun blir satt i den.. Det virker som om panelet er for bredt,så det faktisk gjør vondt for henne å sitte i det? Kan jeg ta sikkerhetsnåler i "skrenke" inn panelet litt? Eller blir det feil belastning på henne igjen da? Er så kjipt å ha kjøpt seg en spesialsydd mei-tai etter mine (overvektige) mål til 1500 kr også føle jeg ikke får brukt det... :-(
Yo&La+spire Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Ser deg;) Det er lite trolig at hun får vondt av å sitte i meitaien. Den breie benstillingen er naturlig for så små barn, så det trenger du ikke tenke på....(du kan jo prøve å gjøre panelet smalere, men husk at for at det skal vere ergonomisk riktig må bæretøyet gå helt ut til knærne på babyen, men som sagt så tror eg ikke dette er problemet....) Det er størst sjanse for at hun ikke er vant til å sitte der, og derfor synes det er litt ubehagelig. Hvor gammel er hun nå? Visst hun ikke er vant til å bli bært slik så er det jo ikke så rart at hun synes det er litt rart å plutselig bli spent fast slik, spesielt visst hun er så stor at hun har begynt å bevege seg litt selv (eg begynte å bære dattera mi når hun var bare noen uker gammel, så hun ville jo bare sitte helt stille inntil meg, men større barn har jo gjerne fått smaken på noe annet;) Visst dette er tilfelle er det jo bare å øve. Ikke presse henne, men la henne sitte litt hver dag:) (visst hun er ganske stor så kan det vere at hun vil trives bedre på ryggen der hun ser bedre...beklager, men eg husker jo ikke hvor gammel hun er...:/ ) Hvilken meitai er det du har forresten?
Labambie Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2008 Åh,så koselig at du svarte... :-D Jeg bestilte min fra www.tettitett.com,var en meget hyggelig jente som sydde etter mål og fargeønsker.. Den er jo sååå fin! Hadde jeg bare hatt en unge som ville.. Men jeg får prøve øve litt mer da kanskje.. Skulle jo tro hun synes det var godt! Hun er 5,5 mnd nå forresten. Er det for seint å begynne nå kanskje? Kankskje jeg må selge den? :-( Det var det å tørre prøve med ryggen da.. Hehe! Men det virker som hun skriker til når jeg setter bena hennes ut igjennom panelet.. Men sikkert vanen som du sier..
Yo&La+spire Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Det er aldri for seint! (vel, alt er relativt...hehe...) Hun trenger nok bare litt tilvenning nå siden hun er blitt så stor....Ikke gi opp, men prøv med sakte tilvenning. Du kan prøve på ryggen også, siden hun er så stor at hun holder hodet stødigt selv. (du trenger iallefall ikke selge den, neste baby må jo få prøve;) Lykke til;)
Labambie Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2008 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!! Det setter jeg stor pris på. Snilt av deg!! Vi får bare øve litt til,se åssen det går... :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå