Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Sliter sånn med å få i snuppa melk, vil hverken ha pupp eller flaske. Hun er helt vill etter vann, men dytter bare bort flaska hvis hun oppdager at det er melk i den. Har i litt ekstra i grøten, men får ikke i henne så mye som 500-600ml som er anbefalt.
Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. juli 2008 Glemte å si at hun er åtte og en halv måned.
lille me og mine Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 jenta mi er idag 9mnd og jeg får ihvertfall ikke i henne i nærheten av 500ml om dagen, ikke når det gjelder noe væske! hun tar bare vann på flaska, og er heldi om hun drikker en flaske om dagen. jeg ammer litt, det vil si hun tuller og fjaser ved puppen og får i seg noen dråper. hs har sagt at jeg skal gi henne juice blandet med vann, fruktdrikker alt av væske, det er bedre enn ingenting. litt saftis er også greit... i lolipop er det vistnok 60ml væske... hun sa også at man ikke skal ha en regel på hvor mye et barn skal drikke når de har begynt med fast føde, og når barnet ditt ikke drikker melk, som noen som drikker 200ml etter hvert måltid, så kan man ikke forvente at hun, han skal drikke samme mengde med vatten, De fleste drikker vel flaske med melk mye som kos, og ikke mat når de er blitt så stor
Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2008 Godt å høre at det ikke bare er jenta mi som ikke vil ha melk. Hun er heldigvis glad i vann også får hun vannmelon i varmen, det går ned på høykant:)
Anonymor Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Hadde en skikkelig melkenekt her et par dager. Fikk ikke i henne vann engang. Vannmelon, barnejuice, osv.... Prøvde t.o.m saft! ( jeg haaaaaaater at folk gir ungene sine saft, men jeg måtte få i henne veske) Men hun nektet det å. Men gikk over på et par dager. Jeg var sååååå fortvilt!
petite fleur Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Gutten min er heller ikke overbegeistret for melk. Puppen nektet han å ta da han ble 3 mndr, og da han var 6 mndr begynte han å nekte å ta flaska også. Den eneste flaska som går greit er den han får på hodeputa om morgenen, da får han 180 ml som han nesten alltid drikker opp. Resten av dagen går det stort sett i vann. Hvis han er trøtt og grinete på dagtid, men ikke klarer å sovne, vil han noen ganger ha litt melk på flaska (90 ml) for å roe seg slik at han sovner. Han er 8 mndr. P.S. Han ELSKER den eple og fersken-safta fra Nestlè, et tips til de som ikke får i ungene væske ;-)
Isilra Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Er det anbefalt så mye? Han her spiser maks 150 ml mme om dagen.. Har full puppenekt, og vil kun ha litt melk før han skal legge seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå