HjelpesMEJ Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Hei! Noen som har et ess i ermet? Sliter med avføringen lillemann i heimen, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har selvfølgelig snakket med helsesøster, men kom ikke noe revolusjonerende fra den kanten. Så prøver her:) De 3 første ukene kom det avføring ved hvert skift, dog ikke mye. Så kom kolikken, og den trege magen. Fikk kun mm og kunne gå 10 dager uten avføring, men alltid iallefall en uke. Barnelegen sa at 14 dager var normalt så lenge de kun fikk mm. Vel, minsten strever og strever, tar i så han er rød i ansiktet. Heldigvis fiser han en GOD del, og gud som det lukter, hehe. Nå har han begynt med grøt (også i samråd med helsesøster, og en helt annen historie). Gir ham sviskemost ved hvert grøtmåltid, men er jo bare et par skjeer ennå, har nettopp begynt. Gir også sviskemost imellom måltidene for å få i gang saker og ting. Fikk beskjed om at malt var det samme, men med sukker. Har fått beskjed om å lirke litt med febermålet der bak, noe jeg ikke synes særlig om. Men har gjort det veldig forsiktig ved et par annledninger, uten resultat. Nå er det 8 dager siden han sist hadde avføring, og har fått grøt i like mange dager ca. Noen som har et supertips til oss? Noen som har det samme problemet? På forhånd, takk:)
Sunniva78 har to små Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Har ikke så mye tips egentlig, høres ut som om du har gjort det jeg kommer på i farten... Men du, når gutten min har gått lenge mellom bæsjinga så fiser han skikkelig surt noen dager før det kommer... Så for oss er det et "tegn" på at det er rett rundt hjørnet. Kanskje det er sånn med gutten din også, håper det!
badass_suburban-mom Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Har hatt samme problem,men eneste vi gjør er å gi henne mye sviskemos. Mi jente er nå 7 mnd,så gir henne litt andre ting også,bl.a kiwi(det hjelper på magen) Litt lunka,kokt vann er også behjelpelig på hard mage. Det må bare gå seg til,det skjer så mye nå i fordøyelsessystemet til barnet ditt,holder jo på å modnes nå. Litt massasje på magen,bøye knærne opp til magen,sykleøvelser m bena o.l kan også sette igang ting. I det minste få ut luft. (jepp,lukter død og fordervelse her også,hehe) Jenta mi bæsjer når hun ligger å leker på magen,så kanskje du kan teste det ut. Gir jop litt ekstra trykk imot! Lykke til!
badass_suburban-mom Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Leste forresten at malt ikke har noen særlig virkning,er mest bare sukker... aner ikke om det stemmer,har ikke testa malt. Var en kjent helsesøster/barneekspert som skrev det,men hun kan jo ha feil.
vimsa;) Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 når du ser han presser men ikke får ut noe kan det hjelpe å ta bena opp til magen og legge litt press på magen. Så forsiktig at du ser at det ikke gjør vondt for han da:) Hjelper ivertfall her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå