Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Sliter forferdelig om dagene og lurer på om det er noe jeg kan ta? Øyedråper om ikke annet, helst reseptfritt da jeg er på ferie og ikke kan dra til fastlegen.
2 prinser og en prinsesse Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 du må til legen å få resept...
Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2008 Det finnes jo endel som er reseptfritt, men lurer bare på om det er noe av dette man kan ta når man ammer?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Ville gått til legevakten der du er på ferie slik at du får riktig medisin når du ammer..
Tredjemann på vei :D Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Jeg bruker øyedråpene fra ifjor sommer når jeg trenger det, og Polaramin tabletter når jeg plages veldig. Tablettene er fra 2005 da jeg gikk gravid, men begge deler er holdbart fortsatt. Har ikke vært til lege, men det står at det ikke er noen kjent risiko ved bruk av disse mens man ammer. Babyen kan muligens bli litt trøttere. Men som sagt bruker jeg det kun når det er heeelt nødvendig:-)
pharm Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Her er en liten oversikt over hvilke antihistaminer som kan brukes ved amming: - Clarityn (Loratadin) tabletter ( 7 stk) - Lomudal (Natriumkromoglikat) nesespray - Lomudal (Natriumkromoglikat) øyedraaper Nevnte preparater faas kjøpt reseptfritt paa apoteket. Hilsen farmasøyt
Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2008 Tusen takk for hjelpen:) Da prøver jeg øyedråper i første omgang.
pharm Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Bare hyggelig! Det kan du gjøre, men dersom problemene vedvarer bør du gaa over paa tablettene (1 tablett daglig). Et lite tips naar det gjelder øyedraapene er at de er holdbare i kun 4 uker etter anbrudd. Mvh
2 prinser og en prinsesse Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 du må gå til legen for å få resept på medisinen.. spørte apoteket å legen om d var noe eg kune ta uten recept.. å d va d ikkje..
pharm Skrevet 6. juli 2008 #10 Skrevet 6. juli 2008 Dette er feil desember_gutten! Man kan faa kjøpt allergimedisiner uten resept paa apoteket. Dersom man ammer kan de preparatene jeg nevnte ovenfor brukes. Hilsen farmasøyt
happy og to små Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Enig med pharm. Var hos legen i forrige uke og fikk beskjed om det som pharm skriver. Hvis du vil ha større pakninger av f.eks clarityn, må dette skrives ut av lege, men små pakker kan kjøpes reseptfritt. Mitt apotek hadde ikke Clarityn og fikk derfor Loratadin HEXAL istedet som er det samme virkestoffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå