Gå til innhold

Ikke bli såret nå, ang. stressless-stoler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som synes sånne svære doninger av noen stoler, med sånn hendel for legge ned ryggen og få opp fotstøtta, er en uting å ha i stua? Eller ihvertfall forbeholdt pensjonister?

Og dere som har sånne; syns dere at det er fint, eller er det for komforten sin skyld?

Må bare spørre, blir like overrasket hver gang noen jeg kjenner punger ut :)

Fortsetter under...

Skrevet

Hehehe.. De er jo sinnsykt gode og sitte i.. Og dorme i når man er alene hjemme.. *drømme*.. =)

Vi hadde en som var kjempefin , men stoffet ble helt ødelagt..

Jeg synes selv den tok for mye plass i stuen her .. Så npr vi kjøpte ny nå så kjøpte vi en mye mindre variant.. Det går ikke an og legge ut brett på selve stolen med det følger med puff.. Den er heller ikke så høy og bred som gamle stresslessen.. Men komforten ved den gamle savner jeg virkelig ja.. hehe. =)

Skrevet

Stresslesser mener jeg også stort sett er forbeholdt pensjonister. Men slik du beskriver stolen er det recliner du mener? Vi har hatt to reclinere i stua, hadde de bare ett år da vi syns det var kjekkere med sofa. Men disse syns jeg var fine ja, men det finnes ufattelig mange stygge. Tenker en på de i klumpete i blank liksom skinn eller de grønne med trearmelener med masse stopper/knapper i ryggen er jeg enig i at det ikke er noe vakkert eller noe jeg ville hatt. De er store er en ting, men her er det vanligst å ha stuer på 50 kvadrat eller større, så da føles kanskje ikke reclinere som noen svære doninger.

En recliner er ikke en recliner, det finnes mange design av dem også.

Skrevet

Jeg tror forsåvidt også at om det ser ut som en stor doning kommer helt an på plassering i stuen, størrelse på stuen og designen på reclineren.. recliner kommer ikke i en enkel design.. =)

Skrevet

Jeg syns de er grusomme.

Men det er fordi jeg syns den type stoler er fæle da.

Mange som liker den slags, det er bare ikke meg. Jeg lar ikke komforthensyn gå foran estetiske hensyn. he he.

Annonse

Skrevet

Men er den øverste der en stressles da?

Jeg syns den var litt voldsom den også da. Liker at de er litt mindre.

Skrevet

Den øverste er vel stressless det og ja.. Sånn man kan ta ut en sånn klaff på.. Fotstøtte.. =) Den er ikke så stor egentlig den der .. Har sett på den.. =) Men gikk for en som var hakket mindre hvor det bare fulgte med tofskammel..

Den nederste linken må være et mareritt og få inn i stuen.. Grøss...

Skrevet

Den øverste er recliner... Men veldig liten model som jeg liker..

Bredde: 74 cm, Høyde: 97 cm, Dybde: 89 cm

Tar ikke hele blikkfanget i stuen .. hehe.. =)

Skrevet

Jeg ELSKER min stressless i skinn fra Ekornes. Får nå enda større stue tenker på å kjøpe en til.

Skrevet

De er jo helt sinnsykt gode og sitte i da.. Sovner som en stein jeg.. hehe.. =)

Skrevet

har det ikke selv.. men de er utrolig gode å sitte i da...:)

Skrevet

Ok, Jeg syns uansett den ser alt for ruvende ut:)

Annonse

Skrevet

Jeg syns de er helt grusomme! Skikkelig harry. Den eneste godstolen jeg ville hatt er Egget til Arne Jacobsen!

Svigers har diverse sånne stoler, og jeg syns alle er FÆLE!

Men det er min mening da..

Skrevet

Det kommer jo ann på hva du bruker stua til. Skal den være et sted der det er godt å sitte, der dere slapper av forran TV ol er stresslessstolene flotte. Om du derimot vil bruke stua som et utstillingsvindu for å fortelle omverdenen om din gode smak, er det vel greit å kjøpe andre møbler.

Skrevet

He he, er vel ikke slik at alle som ikke liker stressless bruker stua som utstillingsvindu!

Vi har en sofa som er en drøm å slappe av i, det går fint an å ha møbler som er behagelige uten å være stygge for å si det slik:)

Neida, det jeg mener er; jeg liker personlig ikke utseende på de stolene, men har funnet andre møbler som er behagelige og som jeg syns er ok å se på også. :)

Skrevet

Jeg har 3 stk ekornes stressless i stua. De er ikke store og klumpete som du sier. Vannvittig deilige å sitte i.

Reclinere har vi 2 av på loftsstua. De er også gode å sitte i, men tar for stor plass til å ha nede i stua. Vi har ei sofa stående, men den siotter vi i kun når vi har gjester! Ellers blir den brukt som lekeplass, lager for tørre rene klær som ikke er brettet sammen enda+++

Syns stresslessen er fine jeg da. Men så er jeg veø nærmest pensjonist da i øyan til mange av dere med mine 42 år....

Skrevet

Jeg liker verken reclinere eller stresslesser i utseende, men kunne godt hatt dem (pga komfort) feks i en tv/kjellerstue...

Skrevet

Klart de ikke passer inn i minimalistiske hjem hvor man helst skal sitte på puter på gulvet å spise sushi,mens man beundrer kunsten laget av ispinner... I visse stuer passer det inn,og i andre ikke... Vi har ikke plass,men hadde vi hatt plass så kanskje... Faktisk noe jeg aldri har tenkt på.. Men mye heller et hjem med 8 stressless stoler enn minimalistisk hvor det nesten ikke er plass til å sitte.. Hvor sofaen er kjøpt pga designet og ikke komforten.

Skrevet

He he, men igjen, det er jo noen som tror at pene møbler alltid er vonde å sitte i. Det stemmer ikke alltid. Av og til, men ikke alltid. :D

Skrevet

Hehe.. vi har to svære dråg av noen slike stoler i stua nå foran Tv'n. De er drit stygge, men bare såååå fantastisk gode å sitte i :o)

De skal byttes ut på sikt, men akkurat nå har vi ikke penger til å bruke på møbler.

Skrevet

Jeg fikk en slik en av min mor nå når jeg va gravid, ikke så vakker å ha i stua, men fytti guri så god den var å sitte i når jeg var høygravid med stor mage og vond rygg!

Skrevet

Hehe blekkspruten en slik recliner har vi faktisk. Helt grei, men ikke så god å sitte i og du skal bruke den som en TV stol...

Skrevet

Kan ikke folk få lov til å kjøpe de stolene de vil uten å måtte rettferdigjøre sine valg ? Noen er mer opptatt av kpmfort enn stil og noen motsatt. Vanskeligere enn det er det vel ikke?

Skrevet

Hehe, selvfølgelig. Svare den som vil.

Syns det var litt artige svar, jeg da. Spesielt de som innrømmer at drågene deres er passelig stygge men dritgode å sitte i.

Personlig går jeg for noe litt mer strømlinjeformet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...