Gå til innhold

Har i grunn flere sp.mål jeg. Håper noen kan hjelpe meg :-)

Anbefalte innlegg

1. For dere hvor hodet har festet seg, åssen merker man egentlig at det har skjedd eller merker man når det skjer?

Hvor på magen sparker det mest da? (husker ikke fra sist, he he)

2: Jeg slet med for lite melk sist, så nå hadde jeg håpet å få litt mere. Går det ann å stimulere fram melkeproduksjonen før du føder?

3: Sist men ikke minst;-) Har dere noen fine forslag til jentenavn`Jeg liker korte, litt "uvanlige" navn:-)

Fortsetter under...

1. Tror ikke man nødvendigvis kjenner når det fester seg. Dessuten er ofte det ikke skjer før under fødselen, og særlig hos dem som ikke er førstegangsfødende fester ikke hodet seg før fødselen.

2. Tror ikke det har noen særlig hensikt å stimulere til melkeproduksjon før fødselen. Er vel hormoner som utløses ved fødsel som setter i gang produksjonen.

Mitt beste tips for god melkeproduksjon er å amme barnet ofte - så ofte det etterspør. Ikke se på klokken.

3. Ingen tips :)

jeg tror heller ikke at en alltid kjenner at hodet fester seg. Hos oss flergangsfødende fester det seg ofte ikke.

Med min nummer to ammet jeg så mye som mulig første dagene . Det ble ofte annen hver time. Jeg fulgte ikke klokken. På barsel hintet de om at det var mye amming, men jeg ville gjøre det på min måte og det fungerte veldig greit for meg. Jeg kommer til å prøve å gjøre det samme nå, men jeg vet jo at babyer er forskjellig så det er ikke sikkert det blir like vellykket denne gangen.

1) Vet ikke hvordan man merker det, men min har iallefall snudd seg, og da sparker han på siden av magen liksom,kjenner at det er små bein som sparker:) Også kjenner jeg at rompa hans ligger øverst:) Men asså jeg trodde det var hodet fram til JM sa det var rompa :P

2) Ingen erfaring siden jeg er 1.gangs, men jordmor sa iallefall at jeg ikke skulle klemme ut melk, siden det kan sette igang fødselen å stimulere brystene slik.

3) Enig i at Ella er søtt! Navn er kjempevanskelig...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...