Gå til innhold

lærling i barnehage og prøver å bli gravid

Hippomama

Anbefalte innlegg

til høsten starter jeg som lærling i barnehage, men samtidig prøver jeg og sambo å bli gravide!

er det noen som har vært/er gravide og er lærling i barnehage??

hvordan er det med fødselspermisjon? mister du plassen, eller er det som i vanlig jobb, at du får ca1år?

Fortsetter under...

Hei!

Eg er lærling i barnehage og begynner snart i skulen/SFO. Eg venter barn i mars og kommer mest sansynlig bare til å forskyve fagprøven. Noe eg synst er litt kjedelig, eg hadde ikkje planlagt å bli gravid, men sånn er det :)

Eg trur ikkje det skal vere noe problem. Sånn som eg har forstått det så blir det bare utsatt som du sier.

Eg har ei venninde som blei gravid i første halvåret og blei ganske dårlig. Hun fikk forskyvet lærlingtiden og begynner igjen snart :)

Så eg vil tru det ikkje blir noe problem :)

Lykke til :)

Hei!

Jeg ble gravid mens jeg var bua lærling, men det siste halvåret da. Jeg fullførte og tok fagprøven som planlagt men rakk jo da ikke å få meg jobb etterpå, siden ingen ansetter en 7mnd gravid jente. Men hadde jobbet nok til å få fødselspenger av lærlingelønna da. Du kan vel ta et års permisjon fra plassen din ja, og fullføre når du kommer tilbake. Og fødselspenger får du jo hvis du har jobber 6 av 10 mnd før fødsel. Lykk etil!

• 5 uker senere...

Jeg har akkurat bestått fagprøve. Og flere i mitt kull ble gravide. Det som kummunen gjør er å fryse lærlingtiden din. Og du får permisjonspenger som er nøyaktig samme sum som den du fikk siste måned før du gikk i permisjon.

Når du har gått ferdig svangerskapspermisjon starter du direkte opp igjen der du var i lærlingtiden.

Så det er ikke noe farlig å bli gravid under lærlingtden.

Lykke til på ferden og med prøving:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...