Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

....hvordan har dere kuttet ut det? Hvor gamle var de når dere sluttet med det og hva gjorde dere?

Snuppa er nå 3mnd og henger lenger og lenger på puppen når hun skal legges for natta. Hun sover tilsynelatene, men med engang jeg lirker meg bort vokner hun for å be om mer pupp...sånn kan hun holde på i en time før hun sovner for godt for natta (dvs i alt fra 1 time til 3 timer før neste måltid). Vi har prøvd siden hun var 4uker til å ta smokk, men hun vil ikke ha noen av smokkene på markedet. Hun liker å kose med sutteklut, men den virker ikke som en erstatning for suge/suttebehovet. Begynner å bli ganske lei og vil finne en løsning..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke noen oppskrift på dette. Vil bare si at jeg føler med dere, for vi har det på samme måte....Vår lille er 5 mnd, og jeg må amme han i søvn. Det ender ofte med at jeg også må legge meg til slutt, for lillen våkner igjen så snart jeg har lirket meg unna, og på vei ut av rommet...Vil GJERNE ha noen gode råd her jeg også....

Skrevet

Har du prøvd "trøst" smokken? Den er kule rund og passer veldig godt i munnen. Min datter tok ingen smokker til å begynne med, så jeg ble anbefalt denne smokken av andre som hadde samme problem, og hun tok den med en gang. Vet ikke om det funker for din lille, men det kan jo være verdt et forsøk:) Du kan bestille den på akrieg.no

Jenta mi er også ganske avhengig av puppen for å sovne, men jeg prøver å la henne være våken når jeg legger henne. Tar henne opp for å rape og da våkner hun, så legger ned i senga, inn med smokk og stryker/holder hånda til hun sovner. Tar litt tid ennå, hun er 4,5 mnd. Slitsomt med denne legginga, så får håpe det går seg til for dere. Lykke til!

Skrevet

Snuppa sovna mens hun spiste fram til ca. 4 mnd. Da måtte jeg "kile" henne i sida for at hun skulle fortsette og spise til hun ble mett. Nå er hun 5 mnd og har sluttet med det. Nå er hun våken når jeg legger henne, og sovner av seg selv etter 10-15 min.

Har dessverre ingen råd, men det kan hende babyen slutter med det på egen hånd.

Skrevet

Nei, har ikke prøvd trøst smokken, men den hjemmesiden finnes ikke. HAr du skrevet noe feil?

:-)

Skrevet

Jeg holdt på med dette en periode.

Begynte i steden å gi siste måltidet av flaske, og legge henne da den er tom. Funker fint!

Litt misfornøyd noen kvelder, men så gikk det seg til. Så nå kan hvem som helst legge henne! :)

Starta med dette da hun var ca 4 mnd (strax 6 mnd nå)

Skrevet

Unnskyld... www.akgrieg.no skulle det være. Går litt fort i svingene noen ganger:)

Skrevet

Jeg har rotet meg inn på dette forumet igjen gitt :)

Jeg ammet til han sovnet, men det gikk over av selv. Ikke noe problemer med overgang.

Skrevet

Ta det gradvis.

"koble" henne fra idet hun skal til å sovne. Da er hun søvnig når hun legges i senga. Til slutt kan hun være mer og mer våken når hun legges i senga. Går seg nok til etter hvert:-)

Skrevet

Takk, nå er trøst-smokken bestilt:-) Herregud så mye penger vi har brukt på smokker og andre ting som kan få snuppa til å sove. :

- ca 10 forskjellige smokker, der noen kom kun i 2pack.

- uro med spennende figurer som roterer og som itillegg spiller bach, mozart og pianospill med naturlyder.

- sånne kuler man setter på sengebeina som gjør at senga kan gynges.

- 2 suttekluter.

- ergo bæresele

- elastisk sjal.

hehe...lista bare fortsetter;D det begynner å bli endel....:-)) Men det meste er i bruk, det får bare ikke snuppa til å sove for natta;D og det som er helt sikkert er at det er god butikk å henvende seg til desperate foreldre..

Skrevet

Adam ble ammet i søvn til han var to og en halv måned... og jeg var da blitt ganske så "hysterisk" på hvordan jeg skulle klare å få han til å sove selv. Adam hadde kollik, så er mulig at det blir en litt annen situasjon, men da kolliken hadde gitt seg var han blitt vant til å sovne med puppen i munn. Det som fungerte for oss var å finne et rimelig tidspunkt på kvelden å legge han på - FØR han var blitt overtrøtt, da ammet jeg han, la han våken i sengen, da kunne han ligge alt fra ti minutter til en time før han sovnet - men han koste seg med sutteklut og det ble enklere da han oppdaget hendene sine, da ble han så opptatt av å studere dem. Så vår nøkkel var å legge han før han ble for trøtt rett og slett - for da ville han bare ha "trøstepupp". Snuppen vår er heller ikke noe spesielt glad i smokk. Men vi fant ut at når han var kommet på et visst stadie før innsovning syntes han at det var godt. For oss gjaldt det å begynne å klare å lese barnet vårt så gikk det veldig bra:) Det er ikke hver kveld det går, men vi er i hvert fall på god vei:) Så håper for dere at dere finner fram til en god løsning for dere - for å være "en levende smokk" i lengden er ganske så slitsomt!!

Skrevet

Min er 6 uker og tar heller ikke smokk. Hun har sovnet ved puppen eller i armene mine hele tiden på kvelden, og så har vi lagt henne over i sengen når vi er sikre på at hun sover. I det siste har hun imidlertid begynt å sovne av seg selv i egen seng rundt 22.30-24. Noen dager må jeg ta henne opp og trøste og gi henne litt pupp, før jeg legger henne tilbake og prøver igjen. Det tar litt tid før hun sovner, for hun ligger våken og kikker og fekter med armene, men til slutt sovner hun. Håper dette fortsetter.

Skrevet

Det med flaske hørtes smart ut, men hun tar jo selvsagt ikke flaske heller...her er det bare ekte vare i riktig emballasje som gjelder;-)

Skrevet

Vet ikke om det hjelper men her legger jeg snuppa FØR hun blir så veldig trøtt med en koseklut på hver side av hodet.. drar ned rullegardina så det blir nesten mørkt og så ligger hun der og koser seg til hun sovner.. 10-15 min. Har funnet sånn ca hvor trøtt hun må være.. begynner hun skrike tar jeg henne opp og går ned en tur før jeg forsøke på ny etter et kvarter eller så.. har funka greit her, aldri lagt henne mer enn to ganger på en kveld...Ser at om hun er for trøtt er det vanskeligere for henne å finne søvnen selv enn om jeg legger tidsnok..

Dette er vel og merke på kvelden.. dagen blir mer tilfeldig, hender jeg også ammer i søvn da.. men mest ved "uhell".

Forrige barn amma jeg i søvn og sleit MYE med å få til å sove lenge, hvorfor det går så mye enklere med nr to tør jeg ikke spekulere i..

Snuppa er foresten 10 uker, har holdt på slik fra hun var ca en uke gammel..

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...