Gå til innhold

Ang madrass til senga til 3 åringen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer litt ann på hvor lenge dere tenker at han skal ha madrassen. Da vi kjøpte seng til 3 åringen, endte vi med en junior seng. Vår daværende nabo som har solgt senger i ørtogførti år, mente at de minste barna ikke trengte dyre madrasser. De er så lette at en skumgummimadrass er like bra som noe annet. Så er det greit å ha i bakhodet at det kanskje tisses og kastes opp litt på madrassen slik at man heller kjøper en dyrere madrass da barnet er blitt tyngere og faren for "søling" er mindre.

Skrevet

kjøpte en skummadrass fra jysk til350 veldig tjukk madrass som jeg hadde i senga til min 3 åring.. Etter gjennomtenkt han er så liten at han ikke har problem med å ligge på en sånn madrass uten at det blir bøy i midten... senere kommer jeg til å oppgradere til skikkelig madrass når han blir så "tung" som meg... det funker helt fint altså!

Skrevet

Jeg mener man bør skifte madrass til barn slik at det passer til vekta deres, så ville ikke belagt med på at den skulle brukes i veldig mange år. Hadde kanskje kjøpt en til mellom 1000-2000 kroner eller noe slikt, og heller lagt penger ned i en skikkelig vaskbar overmadrass. Kan bli uhell av diverse slag framover. HAr han ikke sluttet med bleier om natta eller kanskje har uhell hadde jeg vurdert overmadrass fra www.dry.no de er geniale, og firmaet sender portofritt og raskt.

Skrevet

desto større grunn til i IKKE kjøpe skumgummi-madrass. bakteriene gor mye lettere i skomgummi enn i f.eks en fibermadrass.

Vi har kjøp en fjærmadrass beregnet på barnevekt og en vaskbar overmadrass. har plasfrote som mellomlag.

Skrevet

Det sies jo nå at skumgummi ikke er noe verre enn noe annet?!

Ikke vet jeg. Vi valgte IKEA sin madrass med tynnovermadrass. Så kan overmadrassen vaskes.

Skrevet

Små barn bør ha en god skumgummi madrass beregnet på barnets vekt.Vil du ha fjæringsmadrass må du kjøpe en med små og mange fjæringer som former seg etter barnets kropp.Du kan ikke kjøpe en som vil passe resten av livet nå liksom.

Og til deg som mente at barn ikke skulle ha skumgummi,se inn i din egen madr.du ligger på skumgummi du og.Er jo det oppå fjærene.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Tar gjerne imot flere meninger!

Skrevet

Jeg har alltid ment at skumgummi madrasser ødelegger ryggene våre, men det er basert utifra egen erfaring, jeg får vondt i ryggen av å ligge på tynn skumgummi madrass, men så er jo jeg litt tyngre enn et barn da. Eldste fikk faktisk skumgummi madrass når han fikk ny seng til 7 års dagen(han blir 8 snart). Det er den første skumgummi madrassen han ligger på i sitt da 7 årige liv. Han fikk en svane babymadrass da han var baby, som lillemor arvet etter han, og en svane rammemadrass som jeg fikk da jeg var 15.

Jeg hørte med flere da jeg valgte madrass til ny-senga hans, og fikk vite av eksperter at skumgummi er godt i massevis, bare man velger en skumgummi madrass med litt tykkelse på, ikke den tynneste. Orange eller grønn tror jeg det var min onkel sa, han har solgt madrasser for 25 år siden, så disse fargekodene kan jo ha endret seg. Kan ikke huske at det var noen farge på guttungens madrass.

Lillemor ligger også nå på en skumgummi madrass, hun ligger i uttrekks seng, og når hun får ny seng, sikkert hun også i 7 års alder skal hun få tykkere madrass. Nå har hun en tynn skumgummi madrass.

Skrevet

Jeg kjøpte samme madrass som han hadde i baby senga si. dobbelsidig fjermadrass m/overmadrass. han syns den er kjempe god å ligge på, kjøpt seng og madrass på ikea jeg da:)

Skrevet

nope - ikke skumgummi i min madrass:) Vi har fibermadrass over fjærene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...